Photo Diary #84 | Op vakantie naar Rhodos! - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Photo Diary #84 | Op vakantie naar Rhodos!

Hoi lieve bloglezers! De afgelopen twee weken was het wel heel stil op The Budget Life. Net als ik, hield mijn blog een beetje vakantie. Op het moment dat ik dit typ, sta ik nog geen 12 uur op Nederlandse bodem maar ik ben héél blij dat ik weer achter mijn laptop kan kruipen om een blogje te typen.

Ik heb genoten van acht dagen zon, zee, strand en leuke stadjes op het mooie Rhodos. Samen met drie vriendinnen heb ik een hele leuke vakantie gehad! Benieuwd wat ik allemaal heb gedaan? Ik vertel het je in deze Photo Diary van de afgelopen twee weken!

Op zaterdag komt Tim weer terug van vakantie! Als verrassing wacht ik hem thuis op zodra hij terug is van het vliegveld.

Op zondag viert Tim alvast zijn verjaardag voor familie. Zijn opa's, oma's, broer en vriendin komen gezellig langs. En wat moet je doen als er twee soorten taart zijn die je allebei lekker vindt? Juist, dan neem je ze gewoon allebei!

Op internet lees ik dat je op Rhodos mooi kunt snorkelen. Ik heb altijd al een keer willen snorkelen, dus dit lijkt me de perfecte gelegenheid om dat eens uit te proberen. Ik koop een snorkelset inclusief roze (!) flippers bij Decathlon voor maar €15 en vind het er hilarisch uitzien.

Op woensdag is Tim jarig! Hij wordt 22, dus nu zijn we weer allebei even oud. Hij krijgt van mij een sjaal van de Scotch & Soda, een schoolboek voor zijn nieuwe studie die hij start in september en een etentje.

We kopen lekkere broodjes voor bij de lunch.

's Avonds gaan we voor Tim's verjaardag uit eten. Bij de Albert Heijn kun je nu sparen voor een gratis tweede driegangenmenu, dus daar maken we uiteraard graag gebruik van! We gaan uit eten bij De Veense Poort in Veenendaal. Het eten is heerlijk!

En er is een toetjesbuffet waar je mij altijd héél blij mee maakt!

Op donderdagochtend ga ik nog even langs bij mijn ouders die net terug zijn van vakantie. Dan zie ik die ook nog even voordat ik zélf op vakantie ga! Rond 12 uur 's middags pak ik de trein naar Schiphol. Samen met deze leuke vriendinnetjes ga ik namelijk een week naar Rhodos! Ik ken deze meiden al sinds de eerste klas van de middelbare school en ik vind het super leuk dat we nog steeds zoveel met elkaar omgaan.

In de lucht!

's Avonds komen we om 9 uur lokale tijd aan in Griekenland. We dumpen onze koffers bij het hotel en gaan direct onze buurt verkennen. We eindigen bij een cocktailbar en omdat het zó gezellig is, besluiten we daarna meteen om uit te gaan. We gaan naar Barstreet in Rhodos en dansen tot in de late uurtjes.

De dag daarna hebben we een relaxdagje bij het zwembad van ons hotel. Het is ruim boven de dertig graden en de zon doet goed zijn werk!

's Avonds maken we plannen wat we de rest van de vakantie gaan doen. Toen we twee jaar geleden op Mallorca op vakantie waren, hebben we - naast het strand en barstreet - vrij weinig van het eiland gezien. Dit keer willen we wél veel zien, dus maken we een planning voor de komende week.

We gaan uit eten bij Sirtaki, een typisch Grieks restaurantje in de buurt van ons hotel. Ik eet hier héérlijke souvlaki (gegrilde kip). Als je ooit nog een keer op Rhodos bent, is dit restaurantje zeker een aanrader. Voor ongeveer €10 heb je een hoofdgerecht en een drankje.

Op zaterdag gaan we naar Rhodos Old Town, het oude centrum. Ik ben dol op oude gebouwen en smalle straatjes, dus dit is helemaal mijn ding.

En wat ik ook super mooi vind: de bomen vol met bloemen. Love it!

Voor €5 kun je de klokkentoren in het oude centrum van Rhodos beklimmen, waar je dit prachtige uitzicht over de stad hebt. Vergeet niet om daarna nog een drankje te drinken bij de bar, want dit krijg je gratis bij je toegangsbewijs.

De zon doet goed zijn werk. Hallo bruine benen :-)

We lunchen met een pita gyros, typisch Grieks en heel erg lekker!

Na onze lunch shoppen we nog wat in het centrum van Rhodos. We lopen naar het meest noordelijke puntje van het eiland, waar strak naast het strand een aquarium is. Daar spotten we hele mooie vissen, deze foto heb ik gemaakt met mijn camera en ik vind 'm heel erg cool!

Op zondag pakken we een taxi naar de Vlindervallei. In dit mooie stukje natuur verzamelen zich duizenden vlinders, wat heel indrukwekkend is om te zien. Op bovenstaande foto zie je heel veel vlinders bij elkaar op een boomstam.

's Avonds gaan we uit eten en krijgen we cocktails met sterretjes, yay!

Op maandag gaan we met de taxi naar Kalithea, aan de oostkust van het eiland. Kalithea betekent letterlijk "helder zicht" en als je wilt snorkelen, is dit the place to be. En ik kan je vertellen: als je van snorkelen houdt is dit echt de moeite waard. Het is mijn eerste keer snorkelen maar het is één van de tofste dingen die ik ooit heb gedaan. Het is zo magisch om te zien wat er in de zee zit.

Ik ben trouwens altijd heel erg bang geweest voor vissen. Ik ging daarom ook nooit ver de zee in, omdat ik dan bang was dat de vissen langs me zouden zwemmen. Maar nu je gewoon kunt zien wat er allemaal onder water zit, was ik helemaal niet bang. Meteen mijn angst voor vissen overwonnen! :-)

Na ons dagje in Kalithea gaan we 's avonds uit eten bij een Grieks restaurant voor ons hotel.

Op dinsdag gaan we met de bus van Lindos. We horen van iedereen dat dit toch echt wel een must see is, als je op Rhodos bent. Voor €5,50 word je met de bus vanaf Rhodos-stad naar Lindos gebracht, dat aan de zuidoostkust van Rhodos ligt. We hebben 's ochtends de eerste bus gepakt (om half 9). Het is dan nog rustig, waardoor je al binnen vijftig minuten in Lindos bent. En kijk dit nou: hóe mooi!

De belangrijkste bezienswaardigheid in Lindos is de Akropolis, een groot kasteel op het topje van de berg. Je kunt naar boven klimmen of voor €5 met een ezeltje naar boven. De toegangsprijs is echter wel aan de hoge kant (€12) en ook al was het tof om te zien, ik vind het wel erg veel geld. Bovendien is het die dag ook zó heet, dat we het niet lang volhouden.

Rond het middaguur gaan we daarom snel op zoek naar verkoeling. Een taxichauffeur tipte ons dat we naar de St. Pauls Bay moesten gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Het is maar acht minuutjes lopen vanaf het centrum van Lindos en dan ben je bij dit stukje paradijs op aarde. Zó mooi! Hier huren we een strandbedje en genieten we een middagje van de zon en het heerlijke koele water.

's Avonds is het tijd voor ons Yahtzee-toernooi. Sinds onze vakantie in Mallorca is dat een traditie geworden: Yahtzee met leuke én stomme prijzen. In de eerste ronde win ik kattenvoer, echt een geweldig cadeau :-)

Op donderdag is het alweer onze laatste dag op Rhodos. We vliegen pas om zeven uur 's avond, dus we hebben nog een hele dag! We checken om 12 uur uit en brengen de rest van de dag door bij het zwembad. 's Avonds gaan we uit eten en neem ik deze heerlijke Caesar salad en knoflookbrood. Om zes uur worden we met de bus opgehaald en gaan we naar het vliegveld. Om half 2 ben ik weer thuis en verbazingwekkend genoeg heb ik nog energie genoeg om mijn koffer uit te pakken. Stiekem wel lekker als dat meteen allemaal opgeruimd is!

Morgen begint het echte leventje weer: ik moet weer werken! Tja, aan elke vakantie komt (helaas) een eind. Deze week ga ik uit eten met vier meiden met wie ik op de middelbare school in de feestcommissie zat. Verder vertrekt mijn zusje aanstaande zondag naar Nice, waar ze een half jaar gaat stage lopen. Ik ga haar stiekem wel een beetje missen, maar ik hoop haar in oktober of november op te zoeken! Ik wens jullie allemaal een hele fijne week!

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

3 opmerkingen:

1. Wat leuk om te zien! Ik ben vorig jaar ook op vakantie geweest naar Rhodos en jouw leuke foto's roepen weer fijne herinneringen op ;) In die cocktailbar met de sterretjes in je drankje zijn wij echt zat vaak cocktails gaan drinken, haha. En nog een tip: als je zegt dat je student bent mag je bijna overal gratis binnen :)

BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw wat een prachtige foto's! Ik krijg echt onwijze vakantie kriebels.

3. Wauw, wat een mooie foto's! Volgens mij heb je het echt heel erg naar je zin gehad! Succes deze week!