Diary | Mijn vakantie naar Mallorca! - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Diary | Mijn vakantie naar Mallorca!

Oh, Mallorca, wat was je leuk! Vorige week was ik 8 dagen op vakantie op dit prachtige Spaanse eiland samen met vier vriendinnen. Het was mijn eerste keer op Mallorca en zelfs mijn eerst allereerste keer in Spanje! Het leek me leuk om een diary in elkaar te zetten van al onze avonturen op Mallorca. Dus, ben je benieuwd wat we allemaal hebben uitgespookt? Bereid je voor op heel veel (prachtige, ahum) foto's en een uitgebreid verslag!

Dag 1: Vliegen, de weg kwijt zijn & stappen
De reis begon op zondag 27 juli. Ons vliegtuig vertrok om half 11 's ochtends wat betekende dat we om half 5 ons bed uit moesten. Om 1 uur 's nachts lag ik nog te springen in bed, omdat ik vol zat van de adrenaline! Hierboven zie je ons wachten op het vliegveld en zie je mij met een verdrietig gezicht afscheid nemen van het laatste halfuurtje vast internet op mijn telefoon. Hoe bedoel je, verslaafd? Tijdens het wachten knoopte ik nog een gesprek aan met twee jochies van 10 die dachten dat ik 15 jaar was en ze geloofden dat ik mijn PlayStation 3 had meegenomen in mijn koffer. Ik hou van kinderen.

Ik speelde het vreselijk verslavende spelletje "Don't tap the white tile" in het vliegtuig op mijn tablet. Check mijn gezicht, helemaal niet gefrustreerd ofzo.

Op het vliegveld in Palma aangekomen! Door de vliegramp van drie weken geleden, vond ik het toch een beetje griezelig om te vliegen. We waren dan ook blij toen we met onze beide benen op de grond stonden.

Met de bus naar het hotel! Ons hotel in Can Pastilla zat slechts twee kilometer van het vliegveld vandaan, maar doordat de stopknop niet werkte in de bus, reden we de halte voorbij. Haha, zo dom! Uiteindelijk stapten we bij de laatste halte uit en moesten we weer een bus terug nemen.

Toen we in het hotel waren, hebben we snel onze bagage op onze kamers gedropt en zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen. Leuk detail: ons zwembad zat op het dak van de Burger King.

's Avonds gingen we uit eten bij een schattig restaurantje aan de Boulevard. Hier aten we vlees met patat en salade voor nog geen tientje per persoon. Zo goedkoop!

Na het eten deden we nog een mini siësta en 's avonds gingen we met z'n vieren uit. We belandden bij De Heeren van Amstel, een kleine feestkroeg in El Arenal waar het super gezellig was. We kwamen daar een groep kerels tegen waarmee we de dansvloer op stelten hebben gezet, wat hebben we gelachen! Rond kwart voor 2 pakten we weer de bus terug naar het hotel, omdat we allemaal toch wel moe waren van de vliegreis.

Dag 2: Grande pizza & stappen tot zes uur 's ochtends
De volgende dag begonnen we met een heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet. Op vakantie eet ik bij het ontbijt altijd tien keer zoveel als ik in Nederland zou doen, omdat ik alles wil proberen. Na het ontbijt gingen we naar het strand dat 50 meter van ons hotel vandaan zat. Zo relaxt!

's Middags veruilden we het strand voor de stoeltjes bij het zwembad waar we tot een uur of zes zijn blijven hangen. 's Avonds hebben we gegeten bij een ander restaurant, ook aan de boulevard. Ik nam kip met champignonsaus, patat en salade en de anderen namen een 'grande pizza' die ook echt méga grande was. Je snapt het al: die kregen ze nooit op. De man van dit restaurant vertelde ons dat zijn dochter in Nederland woonde en voordat we het wisten was hij ineens zijn dochter aan het bellen. Te grappig!

Rond 11 uur pakten we de bus, we gingen met z'n vijven op stap! We begonnen weer bij de Heeren van Amstel en rond een uur of 1 gingen we naar Club Veronica, een Nederlandse club in een zijstraatje van El Arenal. Er lopen allemaal proppers rond bij de clubs die je naar binnen proberen te lokken. Samen met Jasper, de gezellige propper van Veronica deden we een shotje aan de bar en vervolgens showden we onze moves op de dansvloer. Rond half vier wilden twee vriendinnen naar huis en dus besloten we allemaal maar te gaan. Toen we er achter kwamen dat we tóch twee taxi's moesten nemen en we een gezellige groep jongens uit Brabant tegen kwamen, besloot ik om samen met twee vriendinnen nog even te blijven. Dat 'even' liep een beetje uit de hand en uiteindelijk lagen we rond kwart voor 7 (oeps) in ons bed. Dat betekent dat we ruim 7 uur lang op de dansvloer hebben gestaan!

Dag 3: Drie uur slaap, drie uur in de bus en Yahtzee
De volgende dag zouden we van ons hotel naar het appartement in de hoofdstad vertrekken, die we voor de laatste vijf dagen hadden gereserveerd. Dat betekende dat we om half 10 aan het ontbijt moesten zitten. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met opstaan na nog geen drie uurtjes slaap.

Daarna gingen we op de bus wachten die ons naar het appartement zou brengen. We hebben in een half uur zo'n vijf bussen zien passeren die allemaal vol zaten en niemand mocht er meer bij. Dat schoot natuurlijk niet op. We gingen daarom maar naar de beginhalte met een andere bus, zodat we wel in de bus pasten. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk hebben we er zo'n drie uur over gedaan totdat we in ons appartement stonden, terwijl het in drie kwartier had gekund. Maar dat mocht de pret niet drukken want wauw: wat was ons appartement mooi! Alles was nog super nieuw en heel modern. Ik claimde de slaapbank, die je uit kon klappen tot een belachelijk groot bed waar je makkelijk met z'n drieën in zou passen. Maar ik lag er lekker alleen in, yay!

's Avonds kookte ik samen met Elsa aardappeltjes, sla en hamburgers. Een échte vakantiemaaltijd. We hebben deze vakantie trouwens ontelbaar veel potjes Yahtzee gespeeld. Verklaar ons voor gek of voor oude omaatjes, maar wát een lol hebben we gehad. We speelden nog wat potjes en gingen vervolgens super vroeg naar bed omdat we helemaal kapot waren.

Dag 4: Strand, Mexicaans buffet en de onhandige Spaanse barman
Iedereen sliep lekker uit, ik heb volgens mij meer dan 12 uur geslapen die nacht. We wilden graag een boottocht maken en gingen hiernaar op zoek. Maar gek genoeg konden we dat nergens vinden. Nou ja, dan maar naar het strand (ook niet vervelend!) Hier hebben we de hele middag gelegen. Het water was zó schoon, ik heb echt nog nooit zulk helder zeewater gezien.

Als avondeten maakten Jeanne en Alieke een Mexicaans buffetje. Hier verklap ik nog niet teveel over, want binnenkort verschijnt het recept op mijn blog! :)

Na het eten besloten we om nog even een ijsje te halen. En mensen, dat was echt goddelijk lekker. Toen ik zag dat ze Kinder Bueno ijs hadden, werd ik daar nogal enthousiast over en ik werd zó raar aangekeken door de jongen achter de ijscokraam dat we ons lachen maar moeilijk in konden houden.

's Avonds wilden we het nachtleven van Palma verkennen, maar iedereen was nog een beetje moe. (Echt, zo'n raar slaapritme sloopt je helemaal!) Uiteindelijk hebben we alleen nog een drankje gedaan op het terras waar een hele schattige en onhandige Spaanse barman was. Toen hij de wijn inschonk, liet hij de fles bijna vallen en hij was zó verlegen. Alieke, Elsa en ik hebben tot twee uur 's nachts nog Yahtzee gespeeld terwijl de andere twee meiden al op bed lagen.

Dag 5: Even cultureel doen, strand & slapen om kwart over 8
Omdat we niet alleen de zon, zee en strand kant van het eiland wilden zien, besloten we ook nog om 'even cultureel te doen'. We waren al een paar keer langs een onwijs mooi kasteel gekomen die we graag van de binnenkant wilden zien. Helaas mocht je geen foto's maken binnen. Toen ik dat wel deed, kreeg ik meteen van zo'n Spaans beveiligingsvrouwtje op mijn kop, oepsie. Van het uitzicht mochten we gelukkig wel foto's maken, want wauwie: check hoe mooi!

Daarna hebben we nog wat door de stad gelopen en zijn we (goh, wat origineel) weer op het strand gaan liggen. Ik ben trouwens echt poepiebruin geworden voor mijn doen. Ik ben altijd spierwit, ik had dan ook niet gedacht dat ik ooit nog bruin kon worden. Maar blijkbaar doet de Spaanse zon wonderen voor mijn huid!

Als avondeten maakte ik spaghetti carbonara met rucola. Smullennnn! Daarna deed ik nog even een dutje, dat doe ik altijd voor het stappen. 's Avonds gingen we namelijk weer uit. Omdat we in Palma niets leuks hadden gevonden, wilden we weer naar El Arenal gaan, waar we op zondag en maandag ook waren geweest. Eén probleempje, dat was bijna 20 kilometer van ons appartement vandaan. Omdat we dan twee taxi's moesten nemen, was dat een veel te duur grapje. Daarom pakten we de bus van kwart voor 12 en besloten we de volgende morgen de eerste bus terug te pakken. Dat betekende dat we tot tien over 6 's ochtends (slik) moesten blijven. Gelukkig was dat geen probleem en hebben we ons heel erg vermaakt. Ik houd echt ontzettend veel van dansen en ging dan ook helemaal los in club Veronica! Uiteindelijk sliep ik om kwart over 8 's ochtends...

Dag 6: Slapen tot 1 uur, strand en het laatste avondje stappen
Rond 1 uur was iedereen wakker, op Jeanne na, die werd pas om kwart voor 5 's middags (!) wakker, haha! We besloten er maar een lekker rustig dagje van te maken. Samen met Alieke en Céline gingen we wat drinken op een terrasje en uitbrakken op het strand. 's Avonds aten we lekker makkelijk: krieltjes, sla, boontjes en cordon bleu. Mjammmm! Daarna dook ik nog weer even mijn bedje in, want 's avonds stond ons laatste stapavondje op de planning.
We speelden nog een potje Yahtzee voordat we gingen en pakten weer de bus van kwart voor 12. Ook dit keer gingen we weer door tot 6 uur, omdat toen onze eerste bus ging.
Rond 03.00 uur kwam dé hoofdact van de avond, namelijk DJ Matsoe Matsoe (bekend van Oh, Oh Cherso). Ik heb nog geprobeerd een selfie te maken met hem, maar dat idee hadden meer mensen, dus helaas lukte het niet.

Om half 4 gingen we even een luchtje scheppen en toen we weer naar binnen wilden gaan, mochten we ineens niet meer naar binnen. Buiten stond Spaanse politie en als de beveiliging nog iemand naar binnen zou laten, zouden ze de hele club leeghalen. Super raar! Toen maakten we er buiten maar een feestje van. Toen ik nét weg wilde gaan omdat ik het zo heet had, mochten we ineens "snel, snel, snel!" naar binnen en dansten we tot in de late uurtjes.

Dag 7: Winkelen, Sangria & Yahtzee toernooi
Omdat we weer op zo'n ongepast tijdstip in bed lagen, ontbijtten we pas rond 2 uur. Daarna ben ik met Céline en Alieke nog even naar het strand geweest en voor het eten heb ik met Jeanne en Elsa nog wat geshopt. Ik had niets nodig en heb dan ook bijna niks gekocht, alleen een setje leuke leren armbandjes. Ik vond het toch wel leuk om nog een tastbaar aandenken te hebben aan de vakantie.

's Avonds gingen we uit eten omdat we geen zin meer hadden om te koken. We hebben heerlijk gegeten én dronken sangria waar van die belachelijk lange rietjes in zaten. Zo leuk! 's Avonds was het tijd voor hét hoogtepunt van de vakantie, namelijk het Yahtzee toernooi. We speelden drie potjes en wie uiteindelijk won, mocht als eerste een prijs uit kiezen. Want ja, er waren échte prijzen te winnen (paperclips met een hamburger erop, een notitieboekje met een bewegende watermeloen en gummen in de vorm van badeendjes - echt ge-wél-di-ge prijzen zoals je ziet). Je snapt het al: ik won met vlag en wimpel. Oké grapje, ik eindigde als laatste. Maar het was wel leuk! Daarna ruimden we nog de laatste spulletjes op en gingen we rond 12 uur slapen. We moesten namelijk om vier uur 's nachts opstaan. Mehhh...

Dag 8: Weer naar huis & Yahtzee op het vliegveld om 6 uur 's ochtends!
De laatste dag was alweer aangebroken! Met veel moeite kwamen we om half vier 's nachts uit bed, met de gedachte dat we twee dagen geleden op dat tijdstip nog aan het dansen waren. Een kort ontbijtje, het appartement een beetje netjes opruimen en daarna met de taxi naar het vliegveld! Op het vliegveld moesten we nog een poosje wachten en deden we - hoe verrassend ook - Yahtzee.

De reis verliep vlekkeloos, rond half 10 's ochtends stonden we weer op Eindhoven Airport. Het was een echte strand- en feestvakantie, maar zo nu en dan moet dat kunnen toch? Ik heb in ieder geval genoten en ben nu nog aan het bijkomen met hoestdrankjes, keelsnoepjes en neusspray. Ik ben namelijk ontzettend verkouden geworden, dat gebeurt me altijd in de zomer. Ik snap er niks van! Op het moment dat je dit leest, ben ik alweer op mijn volgende vakantie. Ja ja, het gaat maar door! Ik ben in Duitsland met mijn ouders en zusje, waar we in drie verschillende hotels zitten. Ik ben benieuwd!

Gaan jullie nog op vakantie of zit je vakantie er al op?

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

33 opmerkingen:

1. Anoniem5.8.14

Zag er leuk uit! :-)

BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die barmannen en ijscomannen staan gewoon perplex van al die mooie meiden ;) Wat een heerlijke vakantie heb je gehad zeg!

3. Klinkt als een top vakantie! 2 vriendinnetjes van me werken nu de hele zomer in mallorca. Zelf ben ik 2 zomers teug in albufeira geweest, best vakantie ever!

4. wat heerlijk zeg! klinkt als een fijne vakantie :) ik ga nu mijn laatste nachtje van mijn vakantie in de VS, morgen (helaas) weer naar huis!
    xo, cheyenne

BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, prachtige foto's en een heel fijn verslag. Leuk om te zien dat je daar zo een heerlijke tijd hebt gehad!

6. Klinkt als een super leuke en gezelligr vakantie!

7. Heerlijk zeg Nicole! Klinkt als een heerlijke vakantie!

BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke en gezellige foto's!

9. Heel leuk diary heb je gemaakt! Mallorca lijkt me een fijne chill vakantie ^^

10. Je gezicht tijdens dat spelletjes is geweldig en heel herkenbaar! Hele leuke foto`s, mijn vakantie is helaas ook alweer voorbij!
    Liefs

BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahh wat een leuke diary! Ontzettend leuk om te lezen, klinkt alsof je een heel mooie vakantie hebt gehad in Mallorca. Geniet van je verblijf in Duitsland! X

12. Wauw wat een leuke fotos!

13. Heel erg leuk verslag! Je hebt veel leuke foto's gemaakt en het zag eruit als een top vakantie :) Mallorca lijkt me superleuk! Geniet nog van je vakantie in Duitsland!
    liefs

14. Ziet er leuk uit!

www.liefslaaura.blogspot.nl

15. Haha stelletje Yatzee verslaafden! Vooral dat toernooi, zo leuk bedacht haha. Op vakantie speelde ik het ook vaak. Wat een hoop leuke foto's, ziet er uit als een heerlijke vakantie met veel lekker eten :) X

BeantwoordenVerwijderen
  16. Enorm leuke vakantie Nicole!

17. Dat ziet er echt ontzettend leuk uit zeg! Wat grappig dat jullie zo verslaafd waren aan Yathzee. :)

18. Wat een mooie foto's en een uitgebreid verslag! ;-)

BeantwoordenVerwijderen
  19. Aaah superleuk! En een strand en feest vakantie moet zeker kunnen! Helemaal als er dan toch al zoveel vakanties gepland staan haha :)

20. Leuk verslag van je vakantie Nicole!

21. Klinkt als een super leuke vakantie! Wat grappig dat jullie zwembad boven de burger king zat haha. Lekker, mallorca. Nog nooit geweest!

Enneh, mooie nieuwe layout heb je!

BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke foto's. Zelf ben ik een week of 6 geleden op Mallorca geweest, jouw foto's doen me er weer een beetje aan denken :) Heerlijke stad is Palma!

23. Ziet er heel tof uit! Zo'n vakantie moet ook kunnen!

24. Ooh dat ziet er allemaal zo tof uit!

BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er super uit. Ik ben net terug van mijn eerste vakantie met vriendinnen maar dit lijkt me wel wat voor de volgende keer.

26. Leuk verslag! Ik wil ook nog een verslag maken.. maar ik ben nu al meer dan 26 uur wakker. (ben net terug van Griekenland). Daarom zo net wel even een flinke foto reeks online gezet voor een beeld :)
    Liefs.

BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een heerlijke vakantie. Je zal wel aardig gesloopt zijn nu. Ik weet nog wel dat ik van mijn feest/strand vakanties altijd 1,5 week nodig had om bij te komen haha! Geniet van Duitsland!

28. Het ziet er echt heel gezellig uit! Ik heb net je blog ontdekt en ik vind het erg leuk!!
    x Eva

BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk verslag. Ik ben nog nooit met vriendinnen op vakantie geweest. Altijd alleen met mijn ouders en nu met mijn vriend. Stiekem vind ik dat best een beetje jammer. ;)

30. Wauw wat een verslag haha! Ik heb het lekker gelezen, echt heel leuk. Good one, dat je de slaapbank had geclaimd haha! Klonk echt als een gezellig vakantie, leuk met de foto’s!

31. Annet7.8.14

Ziet er super gezellig uit!
    Alleen 'ontbijtten' moet 'ontbeten' zijn ;)