Photo Diary #151 | Inbreken in mijn eigen huis, verjaardag vieren & vloggen! - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Photo Diary #151 | Inbreken in mijn eigen huis, verjaardag vieren & vloggen!

Bereid je voor op een lange Photo Diary met foto's van de afgelopen twee weken waarin ik mijn verjaardag vier, via Marktplaats een geweldig meubel scoor, een tripje naar Istanbul boek, tot overmaat van ramp moet inbreken in mijn eigen huis én ik aan het vloggen ben geslagen... Benieuwd wat ik allemaal heb gedaan? Lees dan snel verder.

Op woensdag ben ik vrij en spreek ik gezellig af met oud-collega Mirjam. We gaan lunchen bij Tr3s in Veenendaal, waar je allerlei tapasgerechtjes van de lunchkaart kunt bestellen.

Op donderdag rijd ik naar vrienden in de Betuwe, nog even gezellig bijkletsen voordat er een aantal op vakantie gaan. En we spelen natuurlijk een spel, dit keer spelen we Ticket To Ride.

Via Marktplaats heb ik een kastje gekocht dat ik aan de andere kant van Veenendaal op kan halen. Ik blijf me erover verbazen wat er allemaal in dat kleine autootje van mij past, haha!

Daar staat 'ie! Super blij met mijn mooie dressoir. Het is het Delta Dressoir dat nog steeds te koop is bij onder andere Wehkamp en Leen Bakker voor €160. En ik heb hem voor €30 gekocht, lang leve Marktplaats!

Voor het eerst sinds honderd jaar besluit ik weer eens iets te gaan bakken. Ik maak bananencake met dadels en walnoten. Meeeega ongezond (iets met 100 gram olijfolie), maar wel heel lekker!

Het is een beetje laat, maar op zaterdag vier ik mijn verjaardag voor mijn ouders en oma's. Mijn verjaardag combineren we direct met het afstuderen van mijn zusje dus 's middags komen mijn ouders, zusje en oma's gezellig langs bij mij thuis.

Van mijn zusje krijg ik een nieuwe portemonnee (mintgroen!!) en kaarsjes en van mijn oma's geld om zelf een cadeautje uit te zoeken.

Het laatste seizoen van New Girl staat op Netflix. Alle afleveringen heb ik binnen anderhalve week gekeken... oeps ;-) Dit blijft één van mijn favoriete series!

's Avonds heb ik verder geen plannen, dus zit ik met huisgenootje Annemijn en haar vriend op het balkon met een boek. Hoe burgerlijk, haha!

Op zondag ga ik naar de kerk en daarna gaan we met wat vrienden alweer naar Tr3s om wat te drinken en te eten.

's Avonds ben ik zo moe dat ik al om acht uur in bed lig, met als gevolg dat ik de volgende dag om vijf uur wakker word. Geen probleem, ik sta gewoon op, kan de dag rustig opstarten met een uitgebreid ontbijtje.
Vervolgens begin ik al om zeven uur op kantoor met werk, waardoor ik ook lekker vroeg naar huis kan.

Klusteam ouders to the rescue! Ik woon inmiddels alweer ruim een jaar in dit appartement, maar al die tijd heb ik geen gordijnen gehad. Nu het 's ochtends zo vroeg licht is, word ik ook steeds veel te vroeg wakker. De hoogste tijd dus om gordijnen op te hangen en mijn ouders zijn zo lief om te helpen. Zo fijn dat ik eindelijk weer in een donkere kamer kan slapen!

Op donderdagavond ga ik langs bij Rianne om onze vakantie naar Istanbul te boeken. In 2015 studeerde ik samen met haar in Istanbul en ruim drie en half jaar later vinden we het de hoogste tijd om weer eens terug te gaan. In oktober gaan we zes dagen naar Istanbul en verblijven we ook een nachtje in het prachtige 'Instagram-hotel' Hotel Room Mate Emir. Ik kan niet wachten om terug te gaan en ben heel benieuwd hoe dat zal zijn!

Op vrijdag begint mijn vakantie, heerlijk om anderhalve week vrij te zijn! 's Ochtends zitten we al vroeg met het gezin in de auto, op weg naar Maastricht omdat mijn zusje daar haar diploma-uitreiking heeft.

De diploma-uitreiking vindt plaats bij een prachtige locatie, net over de grens in België. Hoe mooi is dit uitzicht?!

Op de terugweg spelen we een potje Scrabble in de auto, wat nog een hele uitdaging is met al die bochten, haha :-)

's Avonds gaan we uit eten bij TapAsia in Ede om te vieren dat mijn zusje afgestudeerd is. Zo gek dat zelfs mijn kleine zusje nu haar HBO-diploma op zak heeft!

Daarna rijd ik naar Amersfoort waar ik wat ga drinken in het centrum met twee vrienden.

Mijn vakantie begint al goed (ahum). Als ik op zaterdag de deur uit ga om boodschappen te doen, bedenk ik me dat mijn sleutel nog binnen ligt. Mijn huisgenootje is in Zwolle en komt voorlopig niet thuis en ook hebben we nergens een reservesleutel liggen. Shit!

Mijn vader komt gelukkig langs om te helpen. We proberen eerst 'in te breken' via het openstaande raampje aan de gallerijzijde, maar dat lukt niet. Inmiddels ben ik anderhalf uur verder en kom ik ineens op het idee om via het balkon van mijn buurvrouw naar de mijne kan klimmen. Je moet je alleen wel even bedenken dat ik op 11 hoog woon én dat ik hoogtevrees heb.
Als ik op het balkon van de buurvrouw sta, zie ik dat de afstand tussen beide balkons héél klein is en zie ik mijn openstaande balkondeur al. Ik denk niet te lang na en kijk vooral niet naar beneden, ik klim over de reling, zet een stap op zij, zwaai mijn benen over de reling van mijn balkon en voilà: ik ben weer binnen! Een heel avontuur rijker, ik heb de hele dag nog last gehad van adrenaline haha.

Mijn oude vloerkleed is meeverhuisd naar mijn zusjes' nieuwe kamer en eigenlijk ben ik van plan geen nieuwe te kopen, totdat ik dit ge-wel-di-ge vloerkleed zie in de shop van Ik Willem Nu. Omdat het kleed na vijf dagen nog steeds niet uit mijn hoofd is, besluit ik het te kopen. Met een flinke korting, het kleed kost nu nog maar €74,- in plaats van €140!

Burgerlijker dan dit wordt het niet: een thermoskan! Toch wel handig om in huis te hebben, ik ga vandaag bijvoorbeeld drie dagen op vakantie in eigen land en vind het heerlijk om een thermoskan koffie mee te nemen voor onderweg. Mocht je benieuwd zijn, deze kostte nu nog een tientje bij Blokker en is van Leifheit.

's Avonds plof ik lekker op de bank met chips (betrapt!) en de nieuwe vlog van Rachel (de Huismuts).

Op zondag gaat mijn wekker al vroeg, omdat ik die dag ga filmen voor mijn funda campagne. Heb je het nieuws gemist? In dit blogartikel kun je lezen wat ik precies ga doen.

De rest van de dag blijf ik binnen (daar is het koeler dan buiten, pfff wat een hitte!) en drink ik liters limonade uit deze cactus mason jar.

Vandaag ga ik samen met mijn moeder op mini-vakantie in eigen land. We verblijven drie dagen in een mega schattig hotelletje in Vught. De rest van de week heb ik nog vakantie en ga ik naar de filmpremière van Mamma Mia, speel ik gitaar in de kerk, ga ik naar de Vierdaagsefeesten in Nijmegen en hoop ik veel blogartikelen te kunnen tikken! Fijne week gewenst :-)

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

3 opmerkingen:

1. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik vind je dressoir heel erg leuk -en zeker voor die prijs-. Je balkon verhaal is iets minder leuk hahaha, doet me gelijk denken aan een filmscene. Gelukkig is het goedgekomen! :)

BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeii wat spannend om zo over de reling te klimmen op 11 hoog! Gelukkig is alles goed gegaan. De kast die je op mp hebt gescoord vind ik ook erg mooi!

3. Wat leuk dat je weer naar Istanbul gaat! Ik kan me nog herinneren dat je daar woonde (wow, volg ik je alweer zo lang!?).