Photo Diary #114 | Een dagje naar Kos, zwembad & heel veel boeken lezen! - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Photo Diary #114 | Een dagje naar Kos, zwembad & heel veel boeken lezen!

Wat een heerlijke vakantie heb ik gehad in Turkije. De vorige vakanties duurde het wel even voordat ik echt kon ontspannen. Ik ben in m’n hoofd vaak nog een paar dagen bezig met m’n werk, maar dit keer was ik vanaf minuut één totaal relaxed.
En relaxed, dat was mijn vakantie zeker. Samen met mijn zusje heb ik acht dagen lang genoten van het prachtige weer, het lekkere eten en de gastvrije Turkse mensen. Benieuwd wat we allemaal hebben gedaan? Lees dan snel verder!

Maandag beginnen we met een heerlijk ontbijt. We verblijven in een all inclusive hotel, wat betekent dat we ons geen minuut zorgen hoeven te maken over wat we moeten eten of drinken. Elke dag eet ik pannenkoekjes met suiker of Nutella en aardbeien als ontbijt. Mega lekker!

En ook de lunches zijn heerlijk. Ik ben vaak genoeg in Turkije geweest, maar het eten in dit hotel (Parkim Ayaz in Bodrum) is echt ontzettend goed.

Helaas valt het weer op maandag tegen: het is vrij bewolkt en ’s middags valt er zelfs wat regen. Toch gaan we met de bus naar het centrum van Bodrum, want we zijn hier niet om de hele dag binnen op onze hotelkamer te zitten. We lopen wat rond door het stadje en langs de haven waar de meest geweldige schepen liggen.

Cocktails zijn ook de hele week inbegrepen, daar maken we natuurlijk graag gebruik van ;-)

Dat Turken goed zijn in toetjes maken, laat deze foto wel zien. Elke middag en avond staat er een mega toetjesbuffet klaar waar ik – als echte toetjes lover – maar wat graag gebruik van maak.

Op dinsdag is het weer helaas niet veel beter. In tegendeel: het waait zo hard dat strandbedjes en parasols gewoon de zee in waaien. We slapen uit en beginnen de dag weer met een heerlijk ontbijt.

Daarna gaan we naar de overdekte markt in het centrum van Bodrum. Je hebt hier tientallen kraampjes met kleding, schoenen, sieraden, keukengerei, zeepjes etc. Mijn zusje en ik slagen heel goed! Ik koop een jurkje van Esprit voor €5, neppe Adidas sneakers voor €25, een pyjamabroek voor €4, een aantal houten lepels en vorken en zes prachtige onderzetters die samen ongeveer €5 kosten.

Aan het einde van de middag komt de zon toch ineens tevoorschijn. We kleden ons snel om en genieten nog twee uur aan het zwembad van een waterig zonnetje.

’s Avonds wordt er bij het diner çiğ köfte gemaakt, één van mijn favoriete Turkse gerechten die in tijdens mijn studietijd in Istanbul wekelijks at. Heerlijk!

Op woensdag zijn de weersvoorspellingen eindelijk beter. En dat is maar goed ook, want we hebben een dagje Griekenland op de planning staan. Met de boot ben je binnen een uur op het Griekse eiland Kos. We worden ’s ochtends al om half 8 opgehaald bij het hotel, dat zorgt voor deze slaperige hoofdjes.

Op de boot naar Kos! Je betaalt iets meer dan €20 voor de heen- en terugreis en hebt op Kos een uur of zes om te doen waar je zelf zin in hebt.

Als we rond half 11 aankomen om Kos, hebben we nog amper gegeten en besluiten we voor een brunch te gaan. Bij een restaurantje eten we de meest lekkere club sandwich die ik ooit heb gegeten.

We lopen de hele dag door de straten van Kos en ploffen aan het einde van de middag neer bij een schattig tentje dat ergens verborgen ligt in een achterafstraatje. Hier kun je voor een paar euro yoghurt met allerlei verschillende toppings eten. Ik ga voor de bananensplit met granola, cranberries en chocolade en mijn zusje neemt de Griekse yoghurt met wortel, walnoten en honing. Beide zijn verrassend lekker!

De weersvoorspellingen voor donderdag zien er goed uit: de hele dag volle zon en 27 graden. Om half 9 ’s ochtends leggen we onze handdoeken al klaar bij het zwembad, zodat we verzekerd zijn van een fijn plekje in de zon. Ik heb zes boeken in mijn koffer die ik deze week allemaal uit wil lezen. Dit is mijn derde boek, een psychologische thriller van de Nederlandse schrijfster Jet van Vuuren. Aanrader!

Daarna ontbijten, natuurlijk weer pannenkoekjes en een bord vol verse aardbeien.

En ook op vrijdag is het heerlijk weer en vermaken we ons prima aan het zwembad. We liggen er al om half 10 en binnen een dag lees ik het boek ‘Gemengd Dubbel’ van Jill Mansell uit. Haar boeken vind ik ideaal voor een luie chillvakantie :-)

’s Avonds ons laatste diner in het restaurant, boehoeee! Na het eten spelen we spelletjes in de bar en drink ik natuurlijk een cocktail.

Zaterdagavond vlogen we om half 9 weer terug naar Nederland. Omdat we een tussenstop maakten in Izmir, duurde de vlucht ruim vijf uur en lag ik uiteindelijk pas om half 4 's nachts in m'n bed. Zondag was dan ook vooral een chill dagje met het uitpakken van de koffer, YouTube-video's kijken en een middagdutje :-) Vandaag ben ik nog lekker een dagje vrij en ga ik naar de meubelboulevard. Over drie weken ga ik al verhuizen naar ons nieuwe appartement en daar wil ik nog wat nieuwe spulletjes voor scoren! En morgen gewoon weer aan het werk, waar ik stiekem ook wel weer zin in heb. Een fijne week!

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

7 opmerkingen:

1. Goed genoten, en groot gelijk! Het ziet er allemaal heerlijk uit, het gebied, maar ook het eten! Fijne week!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, hele mooie foto's. Krijg zelf ook zin om op vakantie te gaan.
    Liefs

3. Heerlijk, hele mooie foto's. Krijg zelf ook zin om op vakantie te gaan.

BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat ziet dit er fijn uit zeg! Laat die zomer nu echt maar komen, haha!

5. Ahh wat een heerlijke vakantie. Zo leuk dat je met je zusje gaat. Ik kan stiekem niet wachten tot ik met mijn zusjes kan gaan haha.

6. wauw dat zwembad, ziet er mega goed uit daar!

7. Melanie20.5.17

Lekker veel aan het zwembad gezeten zie ik ;) Op de foto's zag het er fantastisch uit. Lijkt me een super leuk zwembad voor een leuk luchtbed!