Photo Diary #113 | Een nieuw appartement & op vakantie naar Turkije! - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Photo Diary #113 | Een nieuw appartement & op vakantie naar Turkije!

Op maandagmiddag ga ik met een aantal collega’s naar een nieuwe klant: TopParken in Lunteren. De komende maanden gaan wij aan de slag met het bouwen van de nieuwe website en mag ik alle websiteteksten gaan schrijven, een ontzettend leuke klus waar ik de hele maand juli mee bezig zal zijn.

Na een drukke werkdag trek ik mijn sportkleding aan om even m’n hoofd leeg te maken in de sportschool. Ik ga hardlopen en train mijn benen en armen. De volgende dag voel ik maar al te goed dat ik gesport heb…

Op dinsdagavond ga ik samen met vriendin Annemijn bij een appartement in Veenendaal kijken. We zijn al een aantal maanden bezig om een huisje te zoeken en we hopen heel erg dat onze zoektocht deze week ten einde komt, want we staan te trappelen om te verhuizen! We gaan langs bij een prachtig appartement dat zich bevindt op de elfde verdieping van een flatgebouw. Het uitzicht is prachtig, de kamers zijn ruim en netjes en er wordt ook nog eens een gloednieuwe keuken ingezet. We slapen er nog even een nachtje over, maar besluiten de volgende dag de verhuurder op te bellen om te zeggen dat we het appartement definitief nemen! Dat betekent dat ik vanaf 1 juni mijn kamer in Ede ga verlaten en in Veenendaal ga wonen, yesss!

Die avond vieren we alvast dat we een nieuw huis hebben met wijn en pizza :-)

Op woensdag werk ik een lange dag op kantoor. ’s Middags sluit ik mezelf op in de vergaderruimte zodat ik geconcentreerd kan werken aan de websiteteksten voor de nieuwe website van een klant. Als online marketeer houd ik me bezig met veel verschillende werkzaamheden, maar het schrijven van websiteteksten doe ik het allerliefst. Ik denk graag na over de boodschap die je over wilt brengen, hoe je ervoor zorgt dat mensen op elke websitepagina de actie ondernemen die je voor ogen hebt en uiteindelijk op de website kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Een paar uurtjes schrijven en de dag vliegt voorbij!

De maaltijdsalades zijn deze week in de aanbieding bij de Albert Heijn en daar profiteer ik erg graag van. Ik heb zo’n drukke week op werk en met dingen regelen voor de verhuizing, dat ik maar weinig zin heb om te koken. Deze maaltijdsalade met quinoa en noten is echt een aanrader!

Op vrijdag ben ik vrij en die dag heb ik hard nog om de laatste dingen te regelen voor de verhuizing (contract ondertekenen, internet en elektriciteit aanvragen etc.) en… om mijn koffer in te pakken! Ik ga namelijk op vakantie naar Turkije dus kan ik de dag goed gebruiken om al mijn spullen te verzamelen en in te pakken. Ik begin de dag goed met banaan-ei pannenkoekjes.

Even een snelle lunch met soep en stokbrood met kruidenboter.

Aan het einde van de middag rijd ik nog even naar ons nieuwe appartement, aangezien we de sleutel al hebben. Ik meet alvast wat dingen op zodat ik kan kijken welke meubels ik uit mijn kamer meeneem en wat ik nieuw moet kopen. Nu ik wat meer ruimte heb, wil ik heel graag een mooie hoekbank kopen en een lange eettafel waar je met zes personen aan kunt zitten.

Die avond ga ik al om half zeven naar bed. Zes uur later (ja, om half een!) gaat de wekker omdat we om kwart over twee ’s nachts de trein naar Schiphol moeten pakken. Wat ben ik blij dat ik altijd en overal kan slapen, want zo’n lange nacht doorhalen, dat trek ik niet! Ik pak de laatste spulletjes in en rijd naar het huis van mijn ouders om daar mijn zusje op te pikken.
Op Utrecht moeten we een half uurtje wachten op onze overstap, dan maar even koffie en thee drinken.

Ruim op tijd staan we op Schiphol met mijn nieuwe koffer van SUITSUIT. Ik heb voor het eerst een koffer met vier wieltjes, wat een uitkomst is dat zeg! Als we de koffer hebben ingecheckt en vervolgens door de douane willen gaan, kom ik erachter dat ik mijn paspoort per ongeluk in onze ingecheckte koffer heb gestopt. Super stom… Gelukkig kan ik ook met mijn ID naar Turkije vliegen, maar dat zou alleen betekenen dat mijn visum niet geldig is, omdat deze gekoppeld is aan mijn paspoort… Ik besluit de gok maar gewoon te nemen.

Het blijft mooi, zo hoog boven de wolken vliegen. De vlucht gaat super snel en drie uur later staan we al op het vliegveld van Bodrum.
Vraag me niet hoe, maar bij de Turkse grens krijg ik het voor elkaar om gewoon door de douane heen te komen, ook al klopt mijn visum eigenlijk niet. Wat een opluchting!

Slechts drie kwartier later komen we aan in ons hotel, kunnen we de koffers alvast bij de receptie achterlaten en direct aanschuiven bij het lunchbuffet, hmmm!

We verblijven acht dagen all-inclusive in een prachtig hotel strak aan het strand in Bodrum. Het hotel bestaat uit tientallen schattige, witte gebouwtjes met prachtige bloemen aan de muren. Op het grasveld lopen schildpadden gewoon in het wild rond, zo bijzonder om te zien!

Nadat we zijn ingecheckt, trekken we onze bikini aan en verhuizen we naar het strand dat zich letterlijk op twintig meter loopafstand van het hotel bevindt. Daar genieten we de rest van de middag van een zonnetje en lees ik mijn boek uit.

’s Avonds eten we heerlijk in het restaurant en gaan we bij tijds naar bed. Mijn zusje heeft dan al dik 35 uur niet geslapen, dus die kan haar nachtrust wel goed gebruiken. En ik blijkbaar ook, want we maken een nacht van 11 uur, heerlijk.
De volgende ochtend schijnt de zon alweer volop! We lopen even door de straatjes rondom het hotel en gaan bij wat winkeltjes naar binnen. Zo kan ik mijn Turks weer een beetje oefenen, het is alweer twee jaar geleden dat ik in Istanbul studeerde, dus mijn Turks kan wel een opfrisser gebruiken.

Na de lunch gaan we bij het zwembad liggen. Er zijn drie zwembaden in het hotels, waarvan er twee megadruk zijn en bij degene waar wij liggen, is bijna niemand. Top!

Vandaag wordt er helaas wat regen verwacht, dus hebben we niet veel bijzonders gepland. Als het droog blijft, willen we naar het centrum van Bodrum en vanavond naar de haven. Op woensdag gaan we een dagje naar het Griekse eiland Kos, vanaf Bodrum ben je daar binnen een uurtje met de boot. De rest van de week wordt er heel mooi weer voorspeld en willen we vooral relaxen aan het zwembad of op het strand. Ik heb zes leesboeken mee en mijn doel is om die allemaal uit te lezen deze week. Ik wens jullie ook een hele fijne week!

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

14 opmerkingen:

1. Heel erg veel plezier in Turkije! En wat leuk dat jullie samen een appartementje hebben.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk verslag zeg, en veel plezier in Turkije, heerlijk!

3. Wat heerlijk zeg, veel plezier! Wel even spannend zo met je paspoort inderdaad.. Maar gelukkig goed gekomen!

4. Wat een leuk verslag! Allereerst gefeliciteerd met je appartementje!
    Koffers met vier wielen zijn hemels, hè? Ik ben ook heel erg blij met de mijne. En wat kan er veel in!
    De maaltijdsalades van AH zijn inderdaad erg lekker. De Mozzarella-variant al geprobeerd? Dat is mijn favoriet. :-)
    Nog veel plezier in Turkije gewenst!

BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke week dus! En gefeliciteerd met jullie nieuwe appartement. Ik begrijp dus dat je daar met een vriendin gaat samenwonen?