Photo Diary #47 | Op vakantie naar Bergen, toerist spelen in Alkmaar en shoppen in Amsterdam - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Iets later dan normaal, maar hier is hij alsnog: de wekelijkse Photo Diary! Wat een leuke week had ik afgelopen week. Aan het begin van de week ging ik drie dagen op mini vakantie naar Bergen met m'n zusje en gingen we een dagje naar Alkmaar en shoppen in Amsterdam. Aan het einde van de week nam ik m'n moeder als verrassing mee naar de voorstelling ANNE in het theater in Amsterdam. Kijk je mee naar mijn week?

Op zaterdag ga ik met mijn vriend shoppen in Arnhem. Uiteindelijk heb ik bijna niets gekocht (bravo!) Bij dit leuke tentje (Dudok, dichtbij de markt in Arnhem) drinken we wat.

Op zondagochtend een lekker ontbijtje: een wit bolletje met ham en kaas en eentje met eiersalade.

Zondag is de ultieme relaxdag bij ons! Echt een dag om even bij te komen. En 's middags gezellig Kolonisten van Catan spelen met vrienden!

Op maandag hoef ik een keer niet naar stage, want... ik heb vakantie! Ik ga drie dagen op mini vakantie naar Bergen in Noord-Holland met mijn zusje. Gezellig!

We vertrekken op maandagochtend met de trein naar Alkmaar waar we eerst een dagje doorbrengen. We gaan expres niet naar het centrum, omdat we het juist leuk vinden om de stad te ontdekken en te kijken wat er is náást het centrum. En wat is Alkmaar leuk! Zoveel leuke, oude huisjes, ik houd ervan!

We maken een tussenstop bij Sissy Boy, een schattig winkeltje met interieur items, maar ook kleding. Ik was er nog nooit eerder geweest, maar ik denk dat ik er een nieuwe, favoriete winkel bij heb!

Oké, toch nog even shoppen! Ik pas dit jurkje bij de H&M. Het is weer eens iets anders dan de eeuwige zwart-witte kledingstukken die ik draag, maar uiteindelijk neem ik hem toch niet mee naar huis.

Bij de DA koop ik deze parfum van Halle Berry. Ik heb al jaren "Closer" van Halle Berry, maar nu wilde ik toch weer eens iets nieuws proberen.

Even een tussenstop bij de HEMA met taart en een smoothie, hmmm!

Aan het einde van de middag pakken we de bus naar ons hotel in Bergen. Kijk hoe mooi de lucht is!

Dit is ons hotel: een heel schattig hotelletje met maar elf kamers! Onze kamer is klein, maar gezellig. En de bedden slapen heerlijk kan ik je vertellen.

Omdat we een echte budgetvakantie houden, gaan we niet uit eten, maar halen we patat en snacks bij de snackbar in het dorpje. Goedkoop en stiekem ook wel heel erg lekker!

De rest van de avond brengen we door in ons heerlijke bed met deze snacks en kijken we de finale van Holland's Next Top Model.

Op dinsdagochtend gaan we met de trein naar Zaandam.

Ik vind dit hotel naast het station van Zaandam zo mooi! We gaan eerst even shoppen bij de Primark, maar dat vind ik toch wel heel erg tegenvallen. Vroeger kwam ik met tassenvol de Primark uitgelopen, maar nu kocht ik alleen maar nieuwe panty's.

Daarna vertrekken we met de trein naar Amsterdam om verder te shoppen. Even pauze houden bij de Dam, waar we ons meegebrachte lunchpakketje opeten.

Na een lange dag shoppen (maar liefst zes uur lang!) rommelen onze magen. We ploffen neer bij de V&D waar je tussen 17.00u en 19.00u een maaltijd voor €3,95 kunt eten. Marlinde en ik nemen allebei de spaghetti bolognese. Je krijgt een flink bord vol en het is echt ontzettend lekker!

Rond 20.00u zijn we weer terug in het hotel. Ik voel mijn rug en benen wel na zo'n lange dag lopen! We halen nog even wat boodschappen en brengen de rest van de avond in onze hotelkamer door voor de TV. Heerlijk, echt vakantie!

Op woensdag brengen we nog een dagje door in Bergen zelf. Wat een leuk dorpje is dat! Met veel leuke cafeetjes en kleine winkeltjes. Heel erg gezellig!

Ik ben zo'n fan van de herfst met haar mooie kleuren!

We sluiten de dag af bij een klein koffietentje in het centrum van Bergen. Daar eten we carrotcake en bananenbrood. Hmmmm, zo ontzettend lekker!

Thuiskomen na een vakantie is altijd leuk, want er staan maar liefst drie pakketjes op me te wachten! Met daarin superfoods van Linwoods, nieuwe thee van Kruidvat en wat producten van Oriflame en Treacle Moon.

's Avonds geniet ik van een heerlijk warm bad en probeer ik meteen de nieuwe douche- en badgel van Treacle Moon uit, Warm Cinnamon Nights. Echt een heerlijke, herfstachtige geur die lekker veel schuim geeft. Deze douchegel kost €4,50 en is o.a. verkrijgbaar bij de Albert Heijn!

Op vrijdagavond heb ik een leuke verrassing voor mijn moeder! Het enige wat ik haar vertel, is dat ze om 18.00uur klaar moet staan en dat we met de trein naar Amsterdam gaan.

In de trein vertel ik haar pas wat we gaan doen. We gaan naar de voorstelling ANNE in het theater van Amsterdam. Ik ben nog nooit bij een musical of zo'n grote voorstelling geweest en het leek me altijd al leuk om dat te doen!

Ik heb goedkoop tickets gescoord via VakantieVeilingen, maar dat betekent natuurlijk wel dat je niet op de voorste rij zit. Uiteindelijk zitten we bijna op de achterste rij, maar kunnen we het alsnog prima zien. Het is echt een hele mooie, indrukwekkende voorstelling. Ik was vooral onder de indruk van het decor, dat telkens verandert en draait. Ik kan je de voorstelling echt aanraden!

En dat was alweer mijn weekje! Vanaf vandaag begint het "echte leven", ik ben vandaag namelijk begonnen met full time werken als Inbound Marketing Consultant bij One4Marketing. Ik ben hier na mijn stage blijven hangen en ben onwijs blij dat ik hier nu full time mag werken. Morgen ga ik voor mijn werk twee dagen naar Londen met een collega, dus dat werkende leventje bevalt me meteen al goed, haha!

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

19 opmerkingen:

1. Leuke fotos! Dat jurkje staat je goed!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de voorstelling van Anne Frank ook gezien, erg indrukwekkend vond ik.
    Leuke week heb je achter de rug,

3. Heerlijk dat weekende met je zus, echt een leuke streek ook waar jullie geweest zijn. Dat jurkje vond ik je trouwens heel leuk staan en wat leuk dat je met je mama naar die voorstelling ging. Je hebt echt een toffe week achter de rug en nu begin je ook echt met werken! Heel veel succes daarmee :)
    xx

BeantwoordenVerwijderen
  4. "We gaan expres niet naar het centrum, omdat we het juist leuk vinden om de stad te ontdekken en te kijken wat er is náást het centrum"
    Euhhm je bent juist wel in het centrum geweest als ik je foto's en winkels waar je geweest bent zo zie.. :D

Reacties
    1. Haha, in Alkmaar hebben we in eerste instantie het centrum ontweken, juist omdat ik al wist dat we de rest van de dagen wél zouden gaan shoppen!

Verwijderen
  5. Dat jurkje van de H&M is echt heel leuk!

BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah wat heerlijk zo'n mini vakantie en wat een hoop leuke foto's heb je gemaakt!

7. Wat een heerlijk weekje! Lief dat je je moeder mee nam naar Anne. Ik ben er nog niet geweest, maar wil er graag naartoe. Heel veel plezier en succes met je "nieuwe" baan!

8. Anoniem2.11.15

Wat een heerlijk weekje zo!

BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuke vakantie! Heerlijk die pakketjes!

10. Reveal van Halle Berry is inderdaad erg lekker, en zeker ook budget!

11. Marjolein2.11.15

Wat, speelt ANNE nog steeds? Het is al ruim een jaar geleden dat ik die heb gezien! Was echt geweldige :) Leuke week!

BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij is de douchegel niet van oriflame ;)

Reacties
    1. Haha oeps, daar heb je helemaal gelijk in! Het is van Treacle Moon! Bedankt voor je oplettendheid, ik heb het meteen aangepast.

Verwijderen
  13. Super leuke en gezellige week zie ik. Heerlijk zo die vrije tijd. Ik kan niet wachten tot ik zelf weer vrij ben. Xoxo

BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke foto's! Wat een leuk en goed idee, zo'n budget vakantie. Jullie hotel zag er echt heel knus uit! Ik scoor de laatste tijd ook niet veel meer bij Primark, best jammer eigenlijk. Heel veel plezier alvast in Londen, super leuk dat je daar naartoe mag voor het werk!

15. Ah wat heb je een fijne week gehad zo met die mini vakantie! Gezellig! En dan hotel in Zaandam is wel heel bijzonder!

16. Super leuk om te zien! Wat sweet dat je je moeder hebt verrast met een musical :)

BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je even op vakantie bent kunnen gaan met je zusje! Ziet er heel mooi en gezellig uit! :)