Mijn reisplannen voor 2014 - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Headers [Header1/Header2]

header2

Mijn reisplannen voor 2014

Als ik nog maar één ding voor de rest van mijn leven mocht doen, dan was het reizen. Reizen vind ik het leukste dat er is! Nieuwe culturen ontdekken, gekke dingen eten en prachtige plaatsen bezoeken. Eén van mijn goede voornemens voor 2014 was om meer van de wereld te zien. En ik kan je vertellen: dat ga ik zeker doen. Vandaag zet ik mijn reisplannen voor 2014 op een rijtje en als jullie nog leuke tips hebben voor de plaatsen die ik ga bezoeken, dan hoor ik het natuurlijk graag!

28 april - 2 mei: Warschau, Polen
Het eerste reisje vindt al best snel plaats! Over minder dan anderhalve maand vlieg ik namelijk naar Warschau in Polen. Ongeveer vier jaar geleden ging ik met een uitwisseling van mijn school naar Polen en toen ben ik echt verrast door dat land. Want wauw, wat een prachtig land is Polen! Dat had ik nooit verwacht. Ik ging toen naar Lublin en Krakau en vooral die laatste stad heeft echt mijn hart gestolen. Ik wist al meteen dat ik nog een keer terug wilde naar Polen en nu gaat dat dus eindelijk gebeuren! Ook mijn zusje wilde heel graag naar Polen, dus gaan we met z'n tweetjes voor vijf dagen naar Warschau.

We vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven (lekker cheap) en verblijven vier nachten in dit superschattige studiootje in de wijk Praga, ongeveer vier kilometer van het centrum vandaan. Lekker basic, maar er is een bed, een tafel, twee stoelen én als het goed is zelfs een kookstelletje.
Voor reis + verblijf zijn we nog geen €150 uit, dus dit wordt een prima low-budget vakantie. Ik heb er super veel zin in! Als iemand nog tips heeft voor hotspots in Warschau, hoor ik dat heel erg graag! Ik heb namelijk nog geen idee wat er allemaal te beleven is in deze stad.

Eind mei: Istanbul, Turkije
Deze reis is nog niet geboekt, maar ik weet bijna zeker dat ik 'm ga maken. Ik zit nu in het derde jaar van mijn studie Communicatie en het is tijd om een minor te kiezen. Ik ben voor de International Corporate Communication minor gegaan. Een minor die je helemaal in het Engels volgt, gedurende ongeveer drie maanden, samen met 12 buitenlandse studenten uit onder andere Turkije, Syrië, Ethiopië en Indonesië. Voor deze periode word je ook aan een buddy gekoppeld en mijn "studie buddy" is een super leuk meisje/vrouw van 26 uit Indonesië. Ze is freelance journalist en heeft voor onder andere ELLE gewerkt, hoe tof is dat?
Tijdens deze minor ga je ook voor één week naar het buitenland, de zogenaamde research trip. Aangezien Turkije mijn favoriete land is, pak ik elke mogelijkheid dat ik naar Turkije kan met beide handen aan. Istanbul is één van de opties, dus ik weet bijna zeker dat dat mijn research trip gaat worden. In Istanbul ben ik nog niet geweest, maar het schijnt een ontzettend gave en bruisende stad te zijn, dus ik ben heel benieuwd!

10 juni - 12 juni: Brussel, België
Tijdens de minor gaan we ook drie dagen een bezoek brengen aan Brussel. Het wordt vooral een politiek-getint reisje en dat is helaas niet helemaal mijn ding. Maar de docent heeft al beloofd dat er voldoende tijd is om de stad te ontdekken en te winkelen! Ik ben nog nooit in Brussel geweest, op het vliegveld van Brussel na dan, toen ik vorig jaar naar Kusadasi in Turkije vloog. Ik ben al wel in diverse Belgische steden geweest zoals Gent en Brugge en die steden zijn me erg goed bevallen. En Brussel is ook zo'n stad die je echt een keer bezocht moet hebben, dus ik vind het heel leuk dat we daar ook heen gaan!

We gaan erheen met de bus en blijven twee nachten in een jeugdherberg slapen, dus dat wordt een heerlijk studentikoos reisje. We gaan hier heen met alle Nederlandse studenten én de buitenlandse studenten, dus dat wordt vast gezellig. Als je nog tips hebt voor leuke hotspots in Brussel, laat het me weten!

27 juli - 3 augustus: Playa de Palma & Palma, Mallorca
En het laatste definitieve tripje van dit jaar gaat naar Mallorca! Het is de eerste keer in drie jaar dat ik weer eens op vakantie ga in de zomer, de afgelopen twee jaar heb ik alleen maar gewerkt in de zomervakantie. Nu vond ik het de hoogste tijd om weer eens van mijn vrije tijd te genieten en dat gaan we doen in Mallorca! Samen met vier vriendinnen gaan we acht dagen dit prachtige, Spaanse eiland ontdekken.

Als eerste verblijven we drie dagen in een hotel in Playa de Palma, dat in het bekende uitgaansgebied El Arsenal ligt. Het hotel staat letterlijk op het strand, dus je kunt bij wijze van je balkon in de zee duiken. Het is een mega basic hotel, maar aangezien we de vakantie zo goedkoop mogelijk wilden houden, kun je natuurlijk ook niet teveel eisen.

Na drie dagen vertrekken we naar de hoofdstad van Mallorca, Palma. Daar hebben we een ge-wel-dig appartement gehuurd, midden in het centrum. De foto's zijn in ieder geval veelbelovend, het ziet er onwijs mooi uit. Ik vind het erg leuk dat we op twee verschillende plekken op Mallorca verblijven: eerst het wilde uitgaansleven met vooral veel Nederlandse en Duitse toeristen en de hoofdstad schijnt wat "authentieker" te zijn met meer Spanjaarden. Zo pik je van alles een beetje mee!

Voor nu blijf het hierbij! Maar ja, een jaar heeft 12 maanden, dus wie weet maak ik nog wel een leuk reisje aan het einde van het jaar!

Waar ga jij dit jaar naartoe op vakantie?

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

45 opmerkingen:

1. Wauw, wat een zalige reisplannen! Mag ik stiekem in je koffer kruipen? ;)

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een gave bestemmingen staan er op het schema. Istanbul lijkt me ook erg tof! Alvast erg veel plezier gewenst! Ik ga over een paar weekjes naar Londen en in de zomer weet ik nog niet, graag naar een warm oord!

3. Wauw, wat een geluk! Je hebt mooie reisplannen. Naar Polen zou ik ook wel een keertje willen, en hoe leuk dat je gewoon even een weekje op reis 'moet' voor school? Klinkt echt tof :). Brussel vind ik overigens absoluut niet zo indrukwekkend (en al helemaal niet te vergelijken met Brugge of Gent) maar dat is vast persoonlijk haha.

4. Wauw, stiekem ben ik wel een beetje jaloers. Ik hoop dat ik volgend jaar ook meer kan reizen..
    Liefs

BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

6. Wauw, wat veel leuke plannen! Leuk ook dat je via school kunt gaan reizen :)

7. Absoluut naar Istanbul gaan, dat is zo'n geweldige stad die ik zeker nog eens wil gaan bezoeken! Dit jaar doe ik het wat rustiger qua reizen (vorig jaar een interrail reis door Europa gedaan). Maar in de zomervakantie ga ik nog naar Rovinj in Kroatië en misschien een stedentripje naar Barcelona. Heerlijk hé, reizen!

BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat een heerlijke bestemmingen allemaal. Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel jaloers bent, want je gaat echt naar prachtige plekken! Turkije wil ik ook nog dolgraag heen!

9. oh wat heerlijk! ik wil zo graag eens naar istanbul :)
    zelf ga ik dit jaar nog naar texel, wenen, dublin, waarschijnlijk london en in de herfst verhuis ik zelf naar het buitenland, naar münchen!
    xo, cheyenne

BeantwoordenVerwijderen
  10. Wohoo wat een heerlijk artikel! En wat super super leuk dat je naar warschau gaat! Ik kom zo vaak in Polen, maar het is en blijft een prachtig en kleurrijk land. Veel plezier alvast! En heerlijk vooruitzicht deze mooie ervaringen en reizen die je op de planning hebt staan <3

11. Anoniem20.3.14

Wauw, wat ga jij mooie reisjes maken. Ben wel een beetje jaloers hoor haha. Polen en Turkije staan ook nog steeds op mijn verlanglijstje.

BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk en zoveel reisjes! Fijn dat je voor je studie zoveel gaat reizen! De laatste foto's zien er zo mooi uit! Zoveel ervaring ga je op doen voor je studie.
    Ik ben benieuwd naar al je reisverslagen ;-)

13. Wow, wat ben ik op dit moment jaloers op alle reizen die je gaat maken en alle mooie plekjes die je gaat bezoeken. Reizen is echt een van de mooiste en leukste dingen die er bestaan!

BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhhh wat ontzettend gaaf! Ik ga volgende maand naar Londen, waar ik onwijs veel zin in heb. Deze zomer willen mijn vriend en ik naar Barcelona, maar die moet nog geboekt worden!

15. Anoniem20.3.14

Leuk artikel! Ik wil ook graag eens naar Istanbul gaan.

BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldige reisplannen! Ik ben jaloers, haha!

17. Wow, dat is echt heel erg tof allemaal! De enige reizen die ik ga maken zijn over drie weekjes studiereis naar Budapest met de studievereniging, en vervolgens naar Sziget. Ook in Budapest haha!

18. WOW jij gaat heerlijk veel op vakantie naar leuke plekken!! Im jealous :$

BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor ons wordt het engeland in mei en in juli gewoon frankrijk (met 3 dagen barcelona). Sparen voor USA volgend jaar!

20. Wow, wat een heerlijke reisjes heb je op de planning staan! Ik ga deze zomer veel werken denk ik, lekker aan mijn cv bouwen nadat ik mijn studie heb afgerond :)

21. Anoniem20.3.14

Wouw, dat klinkt echt jaloursmakend! ik heb helaas niets meer op de planning staat, ben afgelopen jaar naar Australie, Maleisie, Thailand, Canada, Ibiza en Barcelona geweest! Dus niets te klagen opzich :) Mss nog een tip voor als je van plan bent een vliegticket te boeken; ik kijk regelmatig op www.paperflies.com, soms kom ik daar echt super goedkope tickets tegen naar verre bestemmingen ;)

BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw!! Wat een heerlijk vooruitzicht:)

xx Laura

23. Ah, wat tof! Heerlijke vooruitzichten :) Ik weet zeker dat je Istanbul geweldig gaat vinden, de stad heeft mij in ieder geval enorm positief verrast! Zo onwijs mooi. Ik heb nog geen vooruitzichten op de planning, behalve twee weekendjes weg (Ameland met familie en huisje ergens in NL met 7 vriendinnen) binnenkort. Maar het afgelopen jaar heb ik NY, Istanbul en Londen bezocht dus ik mag niet klagen.. Ik zie wel wat er op mijn pad komt :)

BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er echt super uit! Heel veel plezier met al je reizen!

25. Aahh jaloers. Heerlijk al die tripjes. Ik ga zelf 10 dagen op lustrumreis, maar ik heb nog geen idee waar naar toe.

Liefs, Mariette

BeantwoordenVerwijderen
  26. Vergeet op Mallorca niet een (zeil)boottocht te maken, dat is daar super mooi en fijn! Verder is het eten er erg goed en hoewel ik daar niet ben geweest schijnt het ook in de bergen prachtig te zijn. Er zijn daarvoor zelfs dagtochten per boot en bergtrein maar daar kun je nawr vragen bij je reisleider ;) veel plezier op al je reizen!

27. Ik ga een weekendje naar London, een weekendje naar Brighton en dan mijn twee weken naar Marsa Alam in Egypte! veel plezier in Polen, ziet er echt suuuper cool uit!

28. Geweldig allemaal dit soort tripjes & wat tof dat je die mogelijkheid hebt om te reizen. Lijkt me heerlijk! Oeh en Polen?! Je hoort er wel vaker wat goeds over, maar eigenlijk denk ik altijd: eh Polen? Oké, haha. Nu ben ik heel nieuwsgierig naar foto's, als je die natuurlijk gaat maken tijdens het tripje daar! Maar ik ga er van uit van wel, haha, dus zou leuk zijn om daar dan een keer iets over te lezen. Tipje, hihi :)!

BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw wat een mooie plaatsen! Jaloers hoor, ik ga naar Amerika dit jaar :) Ook super vet natuurlijk!!

30. Een leuke tip voor in Brussel: Het goudblommeke in papier. Een gezellig volkscafétje met een rijke geschiedenis waar je typische Brusselse gerechtjes kan eten. :)

31. Wauw ziet er echt leuk uit! Geniet er allemaal van :D

BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wauw, ziet er superleuk uit allemaal! Misschien kun je eens een post maken over hoe jij je reizen zo goedkoop mogelijk maakt want 5 dagen logies + reis voor 150 euro is echt wel spotgoedkoop!

Reacties
    1. Hoi Dorien! Goed idee, ik ga er binnenkort eens een artikel aan wijden! :D

Verwijderen
  33. Wauw, superleuk! Mallorca is ook zoo leuk :) Ik ga een weekje met mijn ouders mee, want min vriendinnen kunnen helaas niet mee... En misschien nog naar Barcelona ofzo :)

BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat leuk dat je nu al weet waar je allemaal naar toe gaat, dan kan je er lekker naar uit kijken!
    Ik ga dit jaar een week naar frankrijk en (als het goed is) in m'n eentje twee weken naar Detroit!

35. Superveel leuke plannen! Zo gaaf dat je ook met school naar Turkije kan! Heel veel plezier :) xx

BeantwoordenVerwijderen
  36. Klinkt echt heel lekker allemaal. Ik ben ook naar Kusadasi geweest, naar Seferihsar, Club Resort Atlantis. Echt heeeerlijk. Turkije is ook zo mooi.

37. Wat een leuke reisplannen! Een vriendin van me studeert in Brussel, ik zal haar eens om leuke plekjes vragen ;)

38. Via welke site heb je dat appartement in Palma gehuurd? Ik wil ook graag naar Mallorca met m'n vriendinnen, liefst ook goedkoop :)

Reacties
    1. Wij hebben geboekt via Homeaway.com. In totaal zijn we maar iets van €100 p.p. kwijt voor een appartement voor 6 personen, voor 5 nachten. Echt super goedkoop dus!

Verwijderen
  39. Julia24.3.14

Ik ben zelf Poolse en al een keer in Warschau geweest!
    Het is echt een geweldig land (ja ik kan moeilijk wat anders zeggen haha) en Warschau is een geweldige stad!
    Ik weet niet precies wat je wilt doen, shoppen enzo, of juist cultuur snuiven?
    Qua shoppen: ga naar de Zloty Terasy (bij Warszawa Centralna, treinstation) en het Arkadia (er gaat een tram heen vanaf Centralna). Dat zijn de grootste shopping malls daar. Daarnaast zou ik zeker weten naar een Rossmann gaan, want: Lady Speed Stick!
    Qua cultuur is er ook veel te doen: Lazienky park (gaat een bus heen), Palac Kultuty i Nauki (die grote toren bij Warszawa Centralna), Nowy Swiat (lange straat beginnende bij de rotonde met de palmboom, dan kom je langs oa. verschillende parlementgebouwen en eindig je bij Zamek Krolewski), Stary Miasto (de oude binnenstad waar oa. Zamek Krolewski staat en ook de foto die jij hier bij je blogpost hebt staan (Stary Rynek met de zeemeermin).
    En zo kan ik nog wel uren doorgaan!

40. Anoniem31.3.14

Leuke reisjes heb je voor de boeg!

41. Wat een jaloersmakende plannen! Ik vind ik Istanbul echt een geweldige stad en Mallorca een heel leuk eiland. Ik moet zeggen dat ik niet veel meer heb gezien dan het strand en het uitgaansleven maar die zijn beiden geweldig. De zee is super helder en de kroegen heel gezellig, dit was denk ik wel mijn favoriete "uitgaansvakantie" ;-) Enjoy!