Groetjes uit Varna! (Bulgarije) - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Groetjes uit Varna! (Bulgarije)

Groetjes uit... Varna (Bulgarije!) Toen ik een kleine twee maanden geleden met mijn zusje een vakantie ging boeken, had ik nooit gedacht dat we hier terecht zouden komen. We wilden in de meivakantie graag acht dagen op vakantie en in die tijd twee steden bezoeken. Vervolgens hebben we op SkyScanner allerlei vluchten met elkaar proberen te combineren en gingen we uiteindelijk voor interessantste, goedkoopste en meest praktische optie qua vliegtijden: Bulgarije! Afgelopen zondag vlogen we van Eindhoven naar Varna en morgenavond (woensdag) vliegen we naar Sofia, de hoofdstad van Bulgarije. Zondag vliegen we dan weer terug naar Eindhoven. En dat voor €90 per persoon, voor alle drie de vluchten!

Verrassing: in mei al aan het strand!

Varna is een stad in het oosten van Bulgarije. Met bijna 350.000 inwoners is het de op drie na grootste stad van Bulgarije en in de zomermaanden een geliefde vakantiebestemming voor Bulgaarse en internationale toeristen. Zo gek is dat ook niet, want deze stad staat bekend om haar prachtige gouden, zandstranden.
Omdat wij hier in het laagseizoen zijn, hadden we van tevoren niet verwacht dat we ook konden genieten van het heerlijke strandweer. Er werd immers maar 20 graden voorspeld, maar gisteren kwamen we er al snel genoeg achter dat de gevoelstemperatuur een stuk hoger ligt. We hebben gisteren lopend de stad verkend en zijn toen al heel erg verbrand. Ik was dan ook extra blij dat we last minute nog een bikini in onze koffer hadden gepropt, want vandaag hebben we de hele dag op een strandbedje aan de zee gelegen.
We vonden een heel leuk strandtentje langs de boulevard waar je gratis op één van de strandstoeltjes kon ploffen en zelf drankjes kon halen bij de bar. Verse sapjes voor €2, halve liters bier voor €1,50... je snapt dat we ons hier prima vermaakt hebben ;-)

Gisteren hebben we Varna zelf verkend en hebben we wat leuke winkeltjes bezocht, een wandeling gemaakt door het park, een bezoekje gebracht aan de dierentuin (het toegangskaartje was €0,75 - hilarisch!) en 's avonds ook nog op het terras gedineerd. Varna heeft me wat dat betreft echt verrast! Het is een hele nette en schone stad vol met leuke, gekleurde gebouwen en heel veel groen. De Bulgaren zelf zijn vriendelijk, totaal niet opdringerig en de meesten spreken gewoon Engels.

Maxi-jurk - The Sting (€9,95) | Nike Airmax - Footway (€109,95) | Shopper - Duifhuizen (€24,95) | Zonnebril - Miss Etam (€12,90)

Outfit

Dit is mijn outfit van gisteren: mijn maxi-jurk van The Sting, die ik vorig jaar in de sale scoorde voor €10, mijn nieuwe zonnebril van Miss Etam, mijn paperbag shopper van Duifhuizen en mijn nieuwe witte Nike Airmax die ik mocht uitzoeken bij Footway. Mijn nieuwe Nikes zijn nu al één van de beste aankopen van dit jaar: ze lopen namelijk ontzettend lekker, zijn helemaal mijn stijl en passen onder vrijwel elke outfit. Ondanks dat ik ze al zeker vijftien keer heb gedragen, zijn ze nog steeds mooi wit. Ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft... :-)

Morgenavond vliegen we om 21.45u naar Sofia waar we een klein uurtje later al aankomen. Ook daar hebben we weer een hele leuke Airbnb geboekt en ik ben super benieuwd naar de stad! Als je nog leuke tips hebt voor Varna, hoor ik dat natuurlijk graag.

De sneakers heb ik gekregen van Footway.

Deze blogs vind je misschien ook leuk: