Photo Diary #71 | Op vakantie in Marmaris! - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Photo Diary #71 | Op vakantie in Marmaris!

Goedemorgen vanuit Marmaris, Turkije! Mijn zusje en ik zijn voor een week de verschrikkelijke Hollandse weersvoorspellingen ontsnapt en op donderdagmiddag op het vliegtuig naar Turkije gestapt. En nu zijn we hier: in ons viersterrenappartement inclusief mega zwembad, het is een graad of 25 en het is nog heerlijk rustig in Marmaris. Kortom: wij vermaken ons hier wel. Het enige probleem is de dramatische Wifi. Deze Photo Diary is zonder twijfel de diary die mij het meeste tijd ooit heeft gekost. Maar oké, dan heb je ook wat! Benieuwd wat ik afgelopen week nog meer deed en wat we tot nu toe hebben meegemaakt in Marmaris? Lees dan snel verder!

Op zaterdagochtend is het eerste wat ik doe - na mijn ontbijt - onder de zonnebank gaan! In Ede is een nieuwe zonnestudio geopend en er is nu een speciale openingsactie: 5x onder de zonnebank voor €30. En daar moet ik natuurlijk gebruik van maken!

Voor een samenwerking met Kwantum ga ik 's middags naar het centrum om daar de Kwantum leeg te kopen. In dit artikel zie je wat ik heb gekocht en hier maak je kans op €80 shoptegoed bij Kwantum! Doe jij al mee met de winactie?

De rest van de dag ben ik druk aan het werk voor mijn blog. Deze maand draaien er drie campagnes dus het is even doorwerken om alles op tijd online te krijgen! Aan het einde van de middag ga ik naar Tim in Zetten. We eten... frietjes!

Op zondag trouwen de ouders van Tim voor de kerk. Een hele bijzondere gebeurtenis! 28 jaar geleden zijn ze wel voor de wet getrouwd, maar nooit voor de kerk. En dat doen ze nu gewoon alsnog. Heel erg gaaf om mee te maken!

Om dat te vieren, gaan we 's avonds met Tim's familie uit eten in De Engel, een prachtig restaurant in Dodewaard, waar we maar liefst zesgangen dineren. Ik heb nog nooit zo chique gegeten maar wauw, wat is het bijzonder om mee te maken én super lekker!

Op maandagavond is het tijd voor de maandelijkse "pizzasessie" op mijn werk. Dit keer doen we het alleen nét iets anders. In plaats van pizza, halen we Chinees en maken we er dus een Chinese sessie van ;-). We zijn met vijf personen en bestellen voor vier personen, moet je kijken hoeveel! Je raadt het al: dat krijgen we natuurlijk nooit op.

Na werk lekker chillen op de bank en Bonnie kijken! Ik vind haar zo leuk!

Jaaaa, mijn pakketje van de Instaswap komt binnen, zo spannend!

En ik heb leuke spulletjes gekregen. Ook mijn swapmaatje was heel erg blij met de spullen die ik voor haar heb gekocht en gemaakt. Kortom: zeker voor herhaling vatbaar en ik denk dat ik met de herfsteditie van de Instaswap ook mee doe!

Op woensdagavond eet ik bij mijn ouders thuis en pakken mijn zusje en ik onze koffer in voor Turkije. Aaah, we gaan gewoon op vakantie! Wat ben ik hier aan toe, zeg. Zon, rust en Turkije, ik hou ervan.

En op donderdag vertrekken we aan het einde van de ochtend richting Schiphol. So excited!

We dropen onze bagage bij een balie, waar je direct voor vier bestemmingen in kunt checken. Heel toevallig, want ik ga dit jaar naar drie van deze vier bestemmingen! Nu vlieg ik dus naar Bodrum, in juni naar Antalya en in augustus ook nog naar Rhodos. Uhhh... luxepaardje?

In het vliegtuig! Blijft mooi, zo hoog boven de grond.

Na drie uur vliegen maken we een tussenstop in Izmir waar meer dan de helft van de passagiers al van boord gaat. Wij vliegen daarna nog door naar Bodrum. Vanaf daar moeten we nog twee uur met de bus naar Marmaris. Het is een hele lange reis, maar zeker de moeite waard. Bovendien hebben we zó belachelijk weinig voor deze vakantie betaald, dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt.

Het uitzicht vanaf onze hotelkamer! We zitten net een beetje buiten het toeristische gedeelte, maar wel vrij dicht bij het centrum. De omgeving is heel erg mooi: veel leuke huisjes met bloemen, palmbomen, kleine winkeltjes en prachtige bergen.

De volgende ochtend ontbijten we in het hotel. Zelfs ontbijt zit inbegrepen bij de al zo belachelijk lage prijs die we hebben betaald voor deze vakantie. Ik neem een Turks ontbijt (kahvalti) en Marlinde een tosti met ham en kaas. Hmmm!

De rest van de dag brengen we door bij het zwembad. Het is een graad of 25, een klein beetje bewolkt en er staat een zacht windje. Echt de perfecte temperatuur om bij het zwembad te liggen en ook nog wat te doen.

Turkse thee bij het zwembad!

's Avonds eten we bij een Turks restaurantje hier in de buurt. Als je in het toeristische gebied gaat eten, word je sowieso afgezet omdat je toerist bent en betaal je dus veel te vel. Je kunt beter op zoek gaan naar de authentieke, Turkse restaurantjes waar niet zoveel toeristen komen. Hier krijg je gewoon een Turkse menukaart met alle prijzen erop en weet je dus zeker dat je net zoveel betaalt als de Turkse bevolking.
Ik neem Turkse dürüm, Marlinde een hamburger en we krijgen ook nog frietjes en drinken erbij. We zijn nog geen eens €4 per persoon kwijt voor een complete avondmaaltijd. Ik denk niet dat wij gaan koken deze week, haha!

Na het eten lopen we richting het centrum en de zee.

Wat een prachtig uitzicht! Het begint al een beetje te schemeren. Het is nog steeds heel gezellig bij de haven, er zijn veel toeristen maar ook Turken te vinden die 's avonds over de boulevard lopen.

De avond sluiten we af met een Efes-biertje in de bar van ons hotel. Lekker slapen en klaar voor een nieuwe dag!

Ik ben nog tot het einde van deze week in Turkije aan het genieten van de Turkse zon. Helaas wordt op dinsdag een regen voorspeld, maar laten we hopen dat dat meevalt. Wat er op de planning staat? Vandaag maken we een boottrip langs allerlei hotspots langs de kust. Heel erg tof! Gisteren zijn we naar Içmeler geweest (een dorpje dichtbij met leuke marktjes én een prachtig strand), morgen gaan we een dagje relaxen aan het zwembad, dinsdag doen we een bustour langs een aantal dorpjes, moskeeën en een natuurgebied en de rest van de week hebben we nog geen plannen gemaakt. Ik ga genieten! Doen jullie dat ook?

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

10 opmerkingen:

1. Die boottocht en bustour lijken me zo leuk! Veel plezier daar!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk, en dat uitzicht! Je hebt helemaal gelijk, wij mijden ook toeristische gebieden. Veel te duur en te druk. Nog veel plezier!

3. Wat heerlijk zeg dat je op vakantie bent! Geniet er maar van!

4. Wat heerlijk die vakantie, geniet ervan! :)

BeantwoordenVerwijderen
  5. oehh die tafel vol met chinees eten :D nommm!

6. Wauw wat tof allemaal!
    Veel plezier nog daar
    Als je nog een keer een swap maatje zoekt wil ik ook wel, doe vaker met swaps mee zo leuk alsof je jarig bent

BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er goed uit daar! lekker goedkoop eten:) veel plezier nog daar!!

8. Wat een heerlijke vakantie! Ziet er prachtig uit daar :)

9. Oh wat een geluk dat je lekker in Turkije bent, hier blijft het maar regenen... En ook erg leuk dat je met je zusje gaat, ziet er gezellig uit! Geniet er van!

BeantwoordenVerwijderen
  10. Aah heeerlijk dat je even lekker op vakantie bent! Die Turkse ontbijtjes zien er echt lekker uit. Geniet er van!