Het leven van een oberes - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Boxed or Wide or Framed

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

Display Trending Posts

Display Instagram Footer

No

Dark or Light Style

Light

Zoeken

Sticky Menubar[On/Off]

on

Preloader[On/Off]

off

Fixed Menu (yes/no)

yes

Sticky Sidebar

on

Infinite Scrolling[On/Off]

off

Post Styles[Simple/List/Grid]

Simple

Featured Slider

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Het leven van een oberes


Ik ben al ruim drie jaar een oberes in een Chinees restaurant. Stiekem weet ik wel dat het geen oberes heet, maar "serveerster" of gewoon "bediende". Maar "oberes" vind ik veel leuker klinken.
Het leven van een oberes is niet altijd makkelijk en vaak heb je te maken met stomme, zeurende, chagrijnige mensen. Het vervelende is dat je al-tijd, maar dan ook ALTIJD aardig, vriendelijk en beleefd moet blijven ook al kun je die mensen op dat moment wel tegen de vlakte slaan met je dienblad. Lees snel verder over hoe moeilijk mijn leven als oberes is.
_____________________________________________________________________________________________________________________________

"Jij werkt hier zeker nog maar net?"
Wat ik denk: "Ben je een domme koe ofzo? Ik werk hier al drie jaar."
Wat ik zeg: "Haha, nee hoor!"

"Jij bent geen Chinees hè?"Wat ik denk: "Goh, wat een helder licht bent u! Ik ben inderdaad geen Chinees, applaus voor u mevrouw!"
Wat ik zeg: "Haha, nee dat klopt!"

"Wat voor nummertje is dit?"
Wat ik denk: "Ik kan er niks aan doen dat u te dom bent om te onthouden dat u bami goreng had besteld."
Wat ik zeg: "Dit is nummertje 59, meneer!"
 
Ik: "We hebben vandaag vanille-ijs, aardbeienijs, Japans limoenijs, groene thee-ijs en zwarte sesamijs." Meneer: "Oh, u heeft geen chocolade-ijs?"
Wat ik denk: "Had u net een gebakken banaan in uw oren? Voor zover ik weet praat ik geen Kantonees dus heeft u mij prima kunnen verstaan."
Wat ik zeg: "Nee, we hebben inderdaad geen chocolade-ijs, meneer."
 
"Mijn babi pangang is koud."
Wat ik denk: "Dan had je het maar sneller op moeten eten, slome."
Wat ik zeg: "Oh, wat vervelend. Mijn excuses en ik haal direct nieuwe babi pangang voor u. ."
 
Man en vrouw komen om half 10 's avonds binnen: "Goedenavond, met twee personen eten graag."
Wat ik denk: "Rot toch op joh, over een half uur gaat de keuken dicht en ik wil naar huis."
Wat ik zeg: "Goedenavond, natuurlijk! Loopt u maar mee."
 
"Mijn man heeft een half uur geleden gefrituurde inktvisringen besteld en ze zijn er nog niet."
Wat ik denk: "Kan uw man zelf niet praten? En zeik niet zo, geduld hebben is een schone zaak."
Wat ik zeg: "Ik ga direct voor u kijken waar ze blijven!"
 
"Dit is gewone Cola en ik had Cola light besteld."
Wat ik denk: "Dat kan ik begrijpen als ik naar die vetpens van u kijk."
Wat ik zeg: "Geen probleem, dan kom ik zo de Cola light brengen!"

Ik en mijn collega's. Altijd blijven lachen!
 
 

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

23 opmerkingen:

  1. hahaha, sommige mensen zijn dat gewoon zo stront irritant. :') severen jullie cola met het fles zelf erbij? meeste mensen hebben dan nomiet eens door dat je normale cola in hebt gedaan xd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahahahahaaha hilarisch echt ! Zo knap dat je kalm kunt blijven.
    Wat doe je als iemand een klacht heeft over een dot haar in haar bami ?
    Dat had ik dus, ik had echt een halve Chinees in m'n mond, zo gruwelijk. Overigens was dat afhaal.
    Enne...... ben jij geen Chinees? Nah.... wat kunnen sommige mensen toch een ontzettend stomme opmerkingen maken. Misschien was het om het ijs te breken ofzo maar bedenk dan wat anders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, je kan je goed inhouden! Na een tijdje zou ik me er denk ik echt aan gaan irriteren haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem11.10.12

    Het lijkt me idd soms verschrikkelijk om in de horeca te werken maar die laatste over die cola is gewoon gemeen. Als jij als 'oberes' een fout maakt door de verkeerde cola te serveren....Tja niet de fout van de klant en al helemaal geen rede om zo over iemand te denken. Mss heeft die persoon wel diabetes. weet jij veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel het niet gemeen hoor! ;) Als het mijn fout is dan is het ook mijn fout en niet de schuld van de klant, maar als mensen gewoon cola hebben besteld en vervolgens gaan zeuren dat ze toch écht cola light hadden besteld...

      Verwijderen
  5. Ik heb dit soort problemen ook wel is, ik werk in een ijssalon, en
    dan zeggen ze bijvoorbeeld:
    "Graag een bananenijsje!"
    "Die heb ik niet mevrouw, ik heb alleen wat hier in de vitrine staat! :) "
    "Oh, doe dan maar een smurfenijsje"

    (Uh, die staat ook niet in de vitrine?)
    Echt dom soms hoor, maargoed, altijd beleefd blijven,
    soms wel heel moeilijk inderdaad!
    Leuk geschreven! ;)

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahahahaha, geweldig :') sommige klanten doen echt alsof je dom bent, ik heb drie weken achter de kassa gezeten en heb echt bizar veel meegemaakt in die drie weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HAHAH, hilarisch! Erg leuk geschreven en wat goed dat je het volhoud! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent geweldig. Ik zit nog steeds te lachen. Vooral die met de gebakken banaan is leuk. Eigenlijk zijn ze allemaal leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, gebakken banaan in je oren! Ik snap wat je bedoelt haha! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahah, heel leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hilarisch! Je schrijft zo geweldig Nicole :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha super leuk geschreven xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nah, van de Chinees vind ik best een domme opmerking :')

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Herkenbaar...Werk bij mijn tante op zaterdagochtend in de bakkerij en ik vraag mij echt af hoe het mogelijk is om zelfs over een brood moeilijk te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moest er echt heel hard om lachen, hahahaha. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig zeg... kan me voorstellen dat je soms zulke dingen denkt, jeetje wat kunnen sommige klanten toch zeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha echt grappig! Ik volg je nu!
    Nathalie
    misschien wil je meedoen met onze giveaway?
    http://www.curlsandbags.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha leuk om te lezen! Maar ik snap dat het vervelend is, ik zou er zelf denk niet tegen kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha gelukkig zeg je niet de dingen die je denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hahaha, super grappig geschreven! Heel herkenbaar ook.. haha :)
    Erg leuke blog heb je, ik volg je! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haahahah super grappig geschreven!!! xx

    BeantwoordenVerwijderen