3 budgettips voor een fijne thuiswerkplek - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Boxed or Wide or Framed

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

Display Trending Posts

Display Instagram Footer

No

Dark or Light Style

Light

Zoeken

Sticky Menubar[On/Off]

on

Preloader[On/Off]

off

Fixed Menu (yes/no)

yes

Sticky Sidebar

on

Infinite Scrolling[On/Off]

off

Post Styles[Simple/List/Grid]

Simple

Featured Slider

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

3 budgettips voor een fijne thuiswerkplek



Thuiswerken: veel mensen met een kantoorbaan weten er inmiddels alles van. Sommigen vinden het heerlijk om de hele week thuis te werken, anderen gaan tóch liever naar kantoor of vinden de afwisseling fijn en werken 1 of 2 dagen vanuit huis. Hoe dan ook: de kans is groot dat je - als je een kantoorbaan hebt - regelmatig vanuit huis werkt. En dan is het wel zo handig om een fijne thuiswerkplek te hebben waar je goed zit én productief kan werken. In dit artikel geef ik 3 budgettips om een fijne thuiswerkplek in te richten.

Tip 1: Investeer in een goed bureau

Het inrichten van een fijne thuiswerkplek begint met een bureau kopen. Je kunt natuurlijk voor het allergoedkoopste bureau kiezen dat je online kan vinden, maar tóch zou ik je aanraden om te investeren in een goed bureau. 

De kans is groot dat je heel wat uurtjes op je thuiswerkplek gaat doorbrengen, dus is het wel zo fijn dat het bureau écht goed is. Zorg ervoor dat je het bureau op de juiste hoogte instelt, zodat je werkhouding goed is. Nog beter: kies voor een zit-stabureau. Die kun je makkelijk op de juiste hoogte instellen en je kunt zitten afwisselen met staan. En aangezien mensen die te veel zitten en weinig bewegen een veel grotere kans hebben op hart- en vaatziekten, is zo'n zit-stabureau ook direct een investering in je gezondheid.

De investering in een goed bureau dat écht goed is, verdien je bovendien op heel veel manieren terug:

  • Een goede werkplek draagt bij aan productiever en efficiënter werken. Zeker als je ondernemer bent, is dat direct terug te leiden naar een hogere omzet (of meer omzet in kortere tijd).
  • Je werkt ergonomischer en verkleint de kans op veelvoorkomende klachten zoals rug- en nekpijn en schouderklachten. Dat bespaart je veel kosten voor fysiotherapie of andere vormen van therapie en gezondheidszorg. 
  • Je hebt jarenlang plezier van een kwalitatief goed bureau. Zo kun je er zelf lang achter werken of kun je het bureau vaak ook nog voor een prima prijs verkopen als je 'm op een gegeven moment toch niet meer gebruikt.

Tip 2: Vraag je werkgever om een thuiswerkvergoeding

Werk je in loondienst? Dan hoef je misschien niet zelf op te draaien voor de kosten van een goede werkplek. Bij veel bedrijven is er namelijk een thuiswerkvergoeding beschikbaar. Je krijgt bijvoorbeeld een bedrag per dag dat je thuiswerkt, omdat je nu bijvoorbeeld meer koffie consumeert en de verwarming aan moet houden. Per 1 januari 2024 is besloten dat een werkgever een werknemer maximaal €2,35 per dag belastingvrij mag betalen als thuiswerkvergoeding.

Ook krijgen sommige medewerkers een eenmalige vergoeding voor het inrichten van een fijne werkplek met een goed bureau, bureaustoel, een beeldscherm en andere handige accessoires. Heb je dit (nog) niet gekregen? Informeer eens bij je werkgever naar de mogelijkheden. Niet geschoten is altijd mis!

Tip 3: Scoor tweedehands items voor je thuiswerkplek

Soms ontkom je er niet aan om iets nieuws te kopen, maar met tienduizenden advertenties op Marktplaats en in vrijwel elke woonplaats wel een kringloop, zijn er ook voldoende tweedehands mogelijkheden om een fijne werkplek in te richten. Zo kun je flink besparen! Zeker nu veel mensen ook weer meer op kantoor gaan werken, verkopen ze hun bureau weer dat ze in de coronaperiode aangeschaft hebben voor een thuiswerkplek. 

Tip: stel eens wat zoekopdrachten in op Marktplaats, bijvoorbeeld voor een bepaald bureau, beeldscherm of toetsenbord dat je op het oog hebt. Geduld wordt beloond, grote kans dat je je werkplek uiteindelijk in kan richten met allerlei fijne tweedehands items!

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Manutan.

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

Geen opmerkingen

Een reactie posten