Photo Diary #2 | Tentamens, zwarte tandpasta en hotelovernachting - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Headers [Header1/Header2]

header2

Photo Diary #2 | Tentamens, zwarte tandpasta en hotelovernachting

Welkom bij weer een nieuwe Photo Diary! Vorige week kreeg ik zulke leuke reacties op mij allereerste Photo Diary, dat ik heel veel zin had om er deze week weer één in elkaar te zetten. Ik merk wel dat het nog even wennen is, ik vergeet vaak om foto's te maken van dingen die ik aan het doen ben. Alsnog is het me gelukt om mijn week in foto's te laten zien! Afgelopen week had ik mijn tentamens, at ik een boterham met de grootste hagelslag die ik ooit had gezien en bleef ik slapen in een prachtig hotel. Kijk je mee?

Nadat ik op zaterdag de hele ochtend had geleerd, mocht ik van mezelf even ontspannen! Collega-blogger Jelle Derckx speelde in de nieuwste aflevering van Flikken Maastricht en ondanks dat ik dit programma nooit kijk, vond ik het toch wel leuk om Jelle even te spotten.
Jelle, als je dit leest: you did a great job!

Aangezien ik de hele dag binnen had gezeten, moest ik van mezelf toch maar even naar buiten om een frisse neus te halen. Bovendien was het maar liefst 18 graden, heerlijk weer!

Deze kastanjes staan al weken bij ons in de schuur. Ik denk dat ik er hier maar een paar van ga pakken om mijn kamer nóg meer in herfstsferen te brengen.

Mijn moeder haalde verse aardbeien op de markt. 2 dozen voor €2 en ze waren super lekker! :)

Op zondag deed ik nog even een lesje Turks voordat ik naar de kerk ging. Ik gebruik hiervoor trouwens de app Memrise, een super handige app als je een taal wilt leren! Je kunt ook Spaans, Engels, Frans en nog veel meer talen via deze app leren. (En hij is gratis te downloaden!)

Yeeeey, zondag is patatdag! Of nou ja, één keer in de twee weken dan.

Maandag en dinsdag was dit mijn grote vriend: mijn studieboek European History for Dummies. Dinsdagmiddag had ik namelijk mijn toets van mijn minor waarvoor ik de hele geschiedenis van Europa uit mijn hoofd moest kennen. (Lees: de meest onmogelijke opgave ooit).

Vitamientjes zijn belangrijk! Ik maakte voor mezelf een grote bak met aardbeien en banaan, mjammie. En check de coole sloffen van mijn zusje (links)

Dit was mijn ontbijt op dinsdag: een witte boterham met megagrote hagelslag! Echt, dit had ik nog nooit eerder gezien.

Ik stijlde mijn haar weer eens! Zo nu en dan stijl ik alleen de voorste plukjes maar nu besloot ik om weer eens mijn hele haar te stijlen. Zo lijkt het direct een stuk langer!

Een tijdje geleden ontving ik een pakketje van Kruidvat met daarin drie nieuwe tandpasta's. Onder andere deze zwarte (!) tandpasta. Ik ben hier stiekem toch wel heel benieuwd naar, dus ik ben hem nu aan het testen.

's Middags had ik mijn toets en die ging dramatisch slecht. Vijf minuten voor het begin van de toets had ineens iemand de toets van vorig jaar, dus die heb ik nog snel even door gekeken. En wat bleek? ALLE vragen kwamen ook in dit tentamen. Zo balen, want heel veel wist ik niet. :(
Na het tentamen mocht ik van mezelf even ontspannen en keek ik één van mijn favoriete series: Faking It! (MTV). Ik heb zes afleveringen achter elkaar gekeken, oepsie...

Mijn moeder bakte appelflappen. Die gaan er wel in natuurlijk :-)

's Avonds spotte ik deze prachtige lucht. En ik was niet de enige, heel Instagram stond vol met mooie lucht foto's!

Vandaag zijn mijn ouders 24 jaar getrouwd. Elk jaar geven mijn zusje een cadeau, maar dit keer besloten we een 3-gangen diner te koken. Daarbij hoort natuurlijk een officiële uitnodiging!

Leuke traditie in huize van Roekel: zo nu en dan een chocolaatje na het avondeten. Mjammm, deze waren wel heel lekker!

Op donderdagochtend leerde ik nog hard voor mijn tentamen voor vrijdag. Maar, ik mocht van mezelf ook ontspannen en besloot last minute toch naar een heel leuk event te gaan waar ik voor was uitgenodigd.

Ik mocht namelijk weer een hotel testen voor mijn blog, zo leuk! Dit keer was het het Suite Novotel hotel in Den Haag. Het eerste long stay hotel in Nederland, die ook nog eens hartstikke betaalbaar is. Het hotel zit echt midden in het centrum en dit was het uitzicht vanuit mijn kamer. Mooi hè?

De kamer was echt ontzettend groot, maar liefst 30 vierkante meter! Het concept van het hotel is dus dat het speciaal gemaakt is voor een langer verblijf. Je zou de hotelkamer bijna als appartementje kunnen zien, want er is een complete zithoek, grote badkamer én een losse wc en er zit zelfs een keukentje in de kamer.

Er werden heerlijke hapjes geserveerd waaronder dit mega lekkere toetje. Met chocola maak je iedere vrouw - en mij in het bijzonder - heel erg blij.

's Avonds ging ik bij tijds weer naar de kamer. Ik moest namelijk nog écht even leren voor mijn tentamen. Wel maakte ik het mezelf heel comfortabel. Ik ging lekker in bad zitten en reed de TV met wieltjes (!) richting de badkamer. Daar heb ik heerlijk een uur gezeten.

Daarna nog snel even wat eten, want ik had best trek. We haalden bij de Albert Heijn een magnetronmaaltijd, want die zat ook ingebouwd in het keukentje. Handig!

's Avonds viel ik in slaap in dit prachtige bed. Echt, het blijft zo bijzonder om in zo'n groot hotelbed te slapen, heerlijk!

Dit mocht de volgende ochtend natuurlijk niet ontbreken: het hotelontbijtje! Inmiddels weten jullie wel dat ik daar dol op ben. Helaas moest ik héél vroeg ontbijten, omdat ik naar school moest voor mijn tentamen. Maar dat maakte het niet minder leuk en lekker, ik zat weer bomvol toen ik het hotel verliet!

Na mijn ontbijt ging ik met de trein weer naar Ede, op naar mijn laatste tentamen die week. Deze ging voor mijn gevoel heel erg goed, dus laten we hopen op een heel mooi cijfer! :)

's Middags kreeg ik ook te horen dat ik mijn minor heb gehaald met een 6,9 gemiddeld. Misschien niet het hoogste cijfer van de wereld, maar wat was ik ontzettend blij en opgelucht dat ik hem had gehaald! Dat betekent namelijk dat ik gewoon op tijd naar Istanbul kan volgend jaar en geen herkansing hoef te maken.
's Avonds moesten we natuurlijk vieren dat onze tentamens voorbij waren en ging ik gezellig wat drinken met vriendinnen. Een beter begin van mijn weekend had ik me niet kunnen wensen!

Dat was mijn week voor deze keer! Volgende week is een stuk rustiger, gelukkig! Ik begin ik aan mijn nieuwe minor Coaching en ook heb ik nog een heel leuk event op de planning staan. Fijne week allemaal :)

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

31 opmerkingen:

1. Leuk overzichtje! Wat goed dat je je minor hebt gehaald :) Het hotel waar je zat, ziet er prachtig en super gezellig uit.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke foto's weer! Ziet er goed uit :) Hopelijk heb je een goed cijfer voor je tentamen!

3. Ik ga de Memrise app zeker eens downloaden, lijkt me leuk om een beetje van een vreemde taal te leren! En wat een lekkere food foto's <3

4. Wauw, you did it girl! Gefeliciteerd met je minor! <3

BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's! Gefeliciteerd met het behalen van je minor, wat een topprestatie!

6. Anoniem9.11.14

Leuke diary! En hotelontbijtjes zijn ook gewoon de bom! ;)

BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele leuke foto's! Jammer dat je toets niet lekker ging en al helemaal als blijkt dat de vragen bekend waren :( Dat hotel ziet er chique uit, wauw! X

8. Wat een fijn weekje zeg! En dat hotel ziet er heerlijk uit! :D

9. Leuke foto's (: Proficiat trouwens met het behalen van je minor!
    En die TV met wieltjes, haha xD

BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke foto's! ik moet memrise ook nog eens downloaden om wat franse woordjes te oefenen :)
    xo, cheyenne

11. Anoniem9.11.14

Toch een heerlijke week zo te zien

BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn om te horen dat je je minor hebt gehaald! Je hebt weer leuke foto's gemaakt! :)

13. Yay!! Gefeliciteerd met je ouders én het behalen van je minor lieve Nicole! Dat vraagt om een feestje. Hopelijk tot snel, want het was weer gezellig donderdag! <3

14. Wat een leuke foto;s! Super van je minor! Vast een heel fijn gevoel!

BeantwoordenVerwijderen
  15. Mümkün betekent possible :) Gefeliciteerd met je minor!

16. Wat een leuke week met veel foto's! Gefeliciteerd met je ouders :D. En met het behalen van je minor. Party!

17. Leuk foto overzicht weer. En wat een luxe om je tv naar de badkamer te kunnen rijden.

BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met het behalen van je minor, top! Ik was ook blij toen ik hem haalde, meteen weer 30 studiepunten in de pocket :) Heerlijk ook al die hotel overnachtingen de laatste tijd, ben jaloers!

19. Gezellige foto's! Hotelontbijtjes zijn inderdaad de beste van allemaal! En een dikke proficiat met je minor, goed gedaan!

20. Oeh wat heerlijk die mega hagelslag! En dan dat heerlijke hotelontbijtje mmm!
    Liefs, Tessa

BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi hotel en leuk diary!

22. Wow, de hele geschiedenis van Europa, dat is echt heeel veel! Gelukkig heb je de minor gehaald! En ik ben ook gek op hotel ontbijtjes!

23. Anoniem10.11.14

ziet er super goed uit

BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed om te horen dat je tentamen goed ging :D dat betekent dat je niet voor niets hebt gekozen om wel een nachtje te slapen in Den Haag!

25. Anoniem10.11.14

Lijkt me zalig om een hotel te mogen testen!

BeantwoordenVerwijderen
  26. Ah wat fijn dat je je minor gehaald hebt zeg. Gefeliciteerd! En wat en leuke foto's. De hotel kamer ziet er echt heel relaxed uit!

27. Wat een leuke photo diary weer! Faking It is ook een van mijn favo series :)

28. Hartstikke leuk photo diary zeg! Hou zo van hotels <3, nu al weer een maand geleden ben ik met een vriendin naar hotel de klok in breda geweest om 2 dagen goed te kunnen shoppen, was zo leuk! Echt een aanrader!