Fotodagboekje | Op mini-vakantie naar Amsterdam! - The Budget Life | Blog over geld besparen, verdienen & investeren

Theme Layout

Featured

Headers [Header1/Header2]

header2

Fotodagboekje | Op mini-vakantie naar Amsterdam!

Ohh, wat ben ik aan het genieten van mijn herfstvakantie! Ik heb lekker een weekje vrij en ik kan je vertellen, daar was ik stiekem best wel aan toe. Eigenlijk moet ik de hele vakantie leren en aan projecten werken voor school, maar daar is nog niet zoveel van terecht gekomen. Ik ben gewoon lekker aan het genieten van mijn vrije tijd! Ik was dan ook wel toe aan mini-vakantie en daarom besloot ik samen met vriendin Rianne een dagje en nachtje op mini-vakantie naar Amsterdam te gaan! Ik heb een fotodagboekje in elkaar gezet van al onze avonturen, bereid je maar voor op héél véél foto's!

De wekker ging 's ochtends om 8 uur. Zoals altijd, pak ik eerst mijn mobiel om te kijken of mijn artikel er voor die dag online is gekomen en check ik mijn social media. Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe telefoon en wat ben ik er blij mee! De camera, het scherm, alles is zoveel beter dan mijn oude telefoon!

Ik begin de dag met neusspray, want het is weer eens zover: ik ben snotverkouden. Blehh..

Tijd om mijn make-up te doen en me aan te kleden.

Ik ga naar beneden voor mijn ontbijt. Meestal neem ik gewoon een boterham, maar nu we suikerbrood in huis hebben, kies ik dat natuurlijk voor ontbijt. Mjamm, zo lekker!

Na het ontbijt nog even mijn nagels lakken met dit schattige, roze kleurtje van NYC!

Ik moet nog even een artikel afmaken voor de volgende dag, mijn 10 random favorieten van het moment!

Dan pak ik nog de laatste dingetjes in in mijn handige handbagagekoffertje.

En maak ik nog even een Sudoku. Ik ben sinds kort helemaal verslaafd aan Sudoku's en maak er elke dag wel een stuk of 3. Het werkt gewoon zo rustgevend!

Met mijn koffertje én lekker warme UGGs aan mijn voeten wacht ik op de bus richting het station. Als dit geen herfstachtige foto is, dan weet ik het ook niet meer.

In de trein richting Schiphol! Rianne stapt in de trein als ik langs Utrecht kom en samen rijden we naar Schiphol. Vanaf daar is het nog een klein stukje met de bus richting het hotel.

En voordat we het weten zien we het hotel in de verte al! Wat ons als eerste opvalt, is de Turkse vlag buiten, want Rianne en ik gaan volgend jaar allebei een half jaar in Istanbul studeren!

De lobby van het hotel ziet er heel gezellig en knus uit. Net een woonkamer! En kijk hoe tof al die verschillende stoelen zijn, dat wil ik ook in mijn huis later :)

Dit is onze hotelkamer! We hebben een mooie kamer op de tweede verdieping. Niet mega luxe, maar eigenlijk precies goed: alles wat je nodig hebt! En wat ik ook wel fijn vind: twee losse bedden. Zo hoef je geen ruzie te maken over de dekens :)

We droppen onze bagage en gaan dan met de bus en trein naar het centrum van Amsterdam. Hallo Amsterdam Centraal!

We gaan eerst op zoek naar een plekje om te lunchen, want we hebben wel zin in wat! Rianne weet een leuk plekje op de Zeedijk, genaamd BBrood. Het is een soort bakkerswinkeltje waar je heerlijk vers brood kunt halen. Uiteindelijk gaan we voor een notenbrood met rozijnen en kaneel. ZO lekker! Dit is echt een aanrader!

Daarna gaan we met de bus naar het Rijksmuseum. Als échte Nederlander moet je daar natuurlijk minstens één keer in je leven zijn geweest en aangezien we er allebei nog nooit waren geweest, wilden we toch wel een keer binnen kijken.

Hoe mooi is dit glas in lood? Echt prachtig!

Natuurlijk nemen we ook even een kijkje bij De Nachtwacht. Dat kan niet anders als je het Rijksmuseum bezoekt! Wel cool om zo'n beroemd schilderij van heel dichtbij te zien!

Voor de rest vonden we het allebei niet heel bijzonder, ik had er wel meer van verwacht! Alleen de moderne kunst vond ik wel leuk, dit bovenstaande kunstwerk is ook wel heel uhm... interessant... ;-)

Na ongeveer anderhalf uur in het Rijksmuseum hebben we het wel weer gezien en gaan we lekker shoppen! We kunnen ons gelukkig allebei beheersen en hebben helemaal niets gekocht, applaus alstublieft!
We ploffen neer op een terrasje op het Rembrandtplein voordat we wat gaan eten.

We lopen richting het Leidseplein om daar wat te eten. Amsterdam is al helemaal in kerstsfeer, kijk hoe leuk al die lichtjes boven de straten!

's Avonds eten we bij een Argentijns/Mexicaans/Italiaans restaurant. Het eten was super lekker (kijk hoe groot die porties zijn!) en het was ook nog eens heel goedkoop, maar een beetje vreemd was het wel. We waren nog lekker aan het eten, toen ineens de rekening bij ons op tafel werd gesmeten. Een paar minuten later werd de rekening weer opgehaald, zonder dat we nog maar één cent hadden betaald. Toen Rianne haar bord net twee seconden leeg had, werd hij al onder haar neus vandaan gehaald. We merkten ook dat het restaurant ineens helemaal leegliep en dat er mensen naar een andere zaal werden gebracht, maar tegen ons werd niets gezegd. Ik was nog aan het eten toen ineens alle tafels en stoelen werden opgestapeld en toen ik net mijn bord leeg had, ging het licht gewoon uit.
Wat bleek? Er was een klein brandje in de keuken en daarom moest alles halsoverkop dicht. Maar zo raar, we werden gewoon het restaurant uitgebonjourd zonder dat er iets tegen ons werd gezegd. Heel vreemd allemaal....

Als we 's avonds terugkomen, staat er een leuke verrassing op het bed. Een strandtas mét een strandhanddoek en daarbij een persoonlijk briefje. Super leuk! Jammer dat ik voorlopig nog geen strandhanddoek hoef te gebruiken, haha.

Als ik mijn tanden wil poetsen, kom ik erachter dat ik mijn tandenborstel ben vergeten. Dit overkomt mij nou altijd, ik ben nog nooit op vakantie geweest zonder iets te vergeten. Ik loop naar beneden en zeg bij de receptie dat ik mijn tandenborstel ben vergeten. "Hebben jullie misschien een...." en voordat ik het weet heb ik al een tandenborstel in mijn handen. Heel fijn! :)

Hotelontbijtjes zijn de beste! Dit is deel 1...

... en dit is deel 2. Als je in een hotel ontbijt, ga je natuurlijk minstens twee keer langs het ontbijtbuffet.

Nog even snel een selfie maken in de hotelkamer en dan is het alweer tijd om uit te checken! We hebben een heerlijke dag én nacht in Amsterdam gehad en ik wil het IBIS Amsterdam Airport Hotel dan ook bedanken voor de goede zorgen en dat we in het hotel mochten verblijven.
Mocht je een keer terugkomen van een lange vlucht, of juist heel vroeg vliegen, dan is het IBIS Amsterdam Airport Hotel echt een ideale plek om één nachtje te slapen. Er rijden gratis shuttlebusjes van en naar het vliegveld, de hele dag door en ook nog een paar keer in de nacht. De kamers zijn hartstikke betaalbaar, het ontbijt is erg lekker en het personeel is gastvriendelijk en behulpzaam. Wij hebben in ieder geval genoten!

Deze blogs vind je misschien ook leuk:

28 opmerkingen:

1. Dat ontbijtje ziet er heerlijk uit! Elke keer als ik ergens ga slapen vergeet ik mijn pyjama haha!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en relaxt zo een weekendje Amsterdam! En wat tof dat je naar het Rijksmuseum bent geweest, ik vond het echt prachtig toen ik daar was!

3. Anoniem25.10.14

Wat een leuk overzicht! Lekker hoor zo'n relaxte mini-vakantie in Amsterdam!

BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zeg! En hotel ontbijtjes zijn de beste!

5. Heerlijk zo'n nachtje weg! Ik ben wel echt als de dood voor brand, dus ik zou zelf het restaurant al meteen zijn uitgerend haha.

6. Wat een leuke foto's, ik ben vorige week ook naar de Nachtwacht geweest!

BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke mini vakantie! :) Lekker om er eventjes tussenuit te zijn, al is het maar voor 1 dag en nachtje :)

8. Anoniem25.10.14

Zo'n mini vakantie in eigen land zouden we vaker moeten doen! Heerlijk even weg!

9. Anoniem25.10.14

Zulke mini-vakanties zijn echt leuk! Leuke foto's!

10. haha super leuk :) dagje in amsterdam is altijd fijn!
    xo, cheyenne

11. Ik wil nu ook wel een hotel ontbijtje. :D

12. Leuke mini-vakantie! Het is altijd fijn om paar daagjes weg te gaan & Amsterdam is natuurlijk ook een mooie stad.

13. Wat een fijne dag en nacht. Het Rijksmuseum is zo groot. Ik wist niet waar ik moest kijken toen ik er was en veel dingen interesseerde me ook niet echt, hihi. Fijn weekend! En ik hoop dat je je weer iets beter voelt :)

BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wauw klinkt als een geslaagde minivakantie haha :D! Leuk om te lezen! Amsterdam is zo'n fijne stad:)! X

15. Klinkt alleszins lekker ontspannend. Ik ben nog nooit in Amsterdam geweest (shame on me), maar ik wil er wel graag eens naar toe :)

16. Wat leuk Nicole! Moet je vaker doen van die heerlijke plogjes!

17. Anoniem25.10.14

ziet er super goed uit!

18. I love Amsterdam! Leuk zo een mini vakantie tussendoor, ziet er heel gezellig uit.

BeantwoordenVerwijderen
  19. Hotel ontbijtjes zijn de beste, leuk verslag! En wat ziet Amsterdam er al gezellig uit door de verlichting (:

20. Wat heerlijk zeg! Volgens mij heb je echt genoten ;)
    En ooooeehh suikerbrood, mijn guilty pleasure. Zóo lekker :D

BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke dingen heb je meegemaakt! En eerst lekker genieten van je vakantie en dan pas leren :)

Ik heb een hele gave giveaway online gezet. Je maak kans op €150,- shoptegoed wat je kan uitgeven in Citymall Almere. Dat is nog niet alles je krijg er een lunch en borrel na afloop bij. Zou leuk zijn als je meedoet :)

XxX
    www.wendyvansoest.com

BeantwoordenVerwijderen
  22. Ah superleuk zo'n dagje uit met een vriendin :) En echt knap dat je niks hebt gekocht. Dat kan ik echt niet haha.

Liefs

23. Wat leuk zo`n mini vakantie! Die kan ik ook wel gebruiken.. pff!

24. Angela26.10.14

Ik kijk vandaag voor het eerst hier maar wat een ontzettend leuke blog heb je! Ik kwam hier via Lizzy en in haar vlog zag ik al die leuke blouse die je op de laatste foto ook aan hebt, waar komt die vandaan? :)

25. Angela26.10.14

Wel jammer dat je blijkbaar zelf niet reageert op de vragen van je bezoeksters.

BeantwoordenVerwijderen
  26. We hebben dezelfde laptop, is een fijn ding hé. Wat een vreemde situatie in dat restaurant, precies een nachtmerrie :)